Stratégiát válthat a Tesco

Stratégiaváltás jelei mutatkoznak a Tesconál. A Népszabadság szerint az áruházlánc konkurensei megjelenése előtt "wide range discounttá" alakulna át. Ez azt jelenti, hogy sokkal keményebb tárgyalási feltételekre számíthatnak azok, akik az áruházlánc beszállítói akarnak lenni - írja a Népszabadság.

Az eddigieknél is keményebb tárgyalásokra számíthatnak azok a vállalkozások, melyek a Tescóval szeretnének üzletet kötni. A Népszabadság - részben a beszállítóktól - úgy értesült, hogy a Tesco átformálja magyarországi tevékenységét.

A változások végeredményeképpen a társaság úgynevezett "wide-range discount" típusú lánccá alakulna. Ezen üzlettípus lényege, hogy széles választékban kínálna rendkívül olcsó cikkeket. A Tesco a változásoktól minden bizonnyal azt reméli, hogy piaci pozícióit akkor is sikerül megőriznie, ha még több nehézsúlyú versenytárs (Aldi, Wal Mart) jelenik meg a magyar piacon.

Mivel az új jövevények - amelyek érkezéséről szinte havonta felröppennek hírek - komolyan veszélyeztethetik a hipermarketek Magyarországon eddig elért eredményeit, a cégek ezért mindent bevetnek, hogy elképzeléseiket az üzleti tárgyalásokon keresztülvigyék, legyen szó akár a legerősebb márkákkal rendelkező, multinacionális beszállítókról. Úgy hírlik, például a Coca-Colának nemcsak korábbi bevétele egy részéről kellene lemondania, de el kéne tűrnie azt is, hogy a Tesco üzleteiben az eddigieknél nagyobb hangsúllyal más, olcsóbb kólát kínáló gyártók termékei is jelen lehessenek.

A tárgyalások sarkalatos pontja, a Coca-Cola, de más beszállítók esetében is az árképzés. Antal Erzsébet, a hipermarketlánc pénzügyi igazgatója az elmúlt év decemberében a Világgazdaságnak adott interjújában is erre utalt, amikor kijelentette: "a magyar piac nagyon árérzékeny, tehát az ár a meghatározó tényező a minőséggel szemben".

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK