Már csak öt város pályázik a BMW új gyárára

Vágólapra másolva!
A több mint 200 pályázó közül már csak a bajorországi Augsburgnak, a mecklenburgi Schwerinnek, a szászországi Lipcsének, a csehországi Kolínnak, illetve a Calais mellett fekvő Arras városának maradt esélye az új BMW autógyár telephelyéért folyó versenyben. A bajor konszern szóvivője szerint a pályázók esélyei közel azonosak, de Arras a tenger közelsége, Kolín pedig az olcsó munakerő miatt előnyt élvezhet.
Vágólapra másolva!

Már csak öt jelölt van versenyben a BMW új autógyárának telephelyéért folyó versenyben - jelentették be csütörtökön Münchenben.

A bajor konszern szóvivőjének közlése szerint az eredetileg több mint 200 európai pályázó közül mára csupán a bajorországi Augsburg, a mecklenburgi Schwerin, a szászországi Lipcse, a csehországi Kolín, valamint a franciaországi Arras maradt fenn a rostán. A múlt héten sajtóhírek még tíz pályázóról szóltak, azóta nyilvánvalóan kiesett a versengésből Halle, Hof, Magdeburg és a Berlin közelében fekvő Grünheide. Május végén Tatabánya is kikerült a lehetséges jelöltek sorából.

Mint a szóvivő elmondta, a maradék öt pályázó esélyei nagyjából azonosak. A francia helyszín mellett szól a tengerhez való közelség, Arras kikötőváros, Calais mellett fekszik, Kolín mellett pedig az alacsonyabb munkabérek.

A BMW illetékesei a következő hetekben gondosan elemzik az egyes pályázatok részleteit. A konszern igazgatótanácsa várhatóan július végéig hoz döntést a majdani gyár megépítésének helyszínéről - mondta a müncheni szóvivő.

Az új autógyár, amelybe egymilliárd márkát kíván fektetni a bajor autókonszern, közvetlenül mintegy 2500, a beszállító cégekkel együtt pedig mintegy tízezer embernek ad majd munkát. Az üzem 2004-ben kezdené meg a termelést, napi kapacitása 600 autó lesz.

(MTI)

Ajánlat:

BMW

Korábban:

Keletnémet helyszín a BMW-gyárnak?
(2001. június 5.)