Élesedő verseny a Pepsi és a Coca-Cola között

2002.03.29. 15:30

Míg a Coca-Cola piaci helyzete az elmúlt fél évben gyengült, addig legnagyobb riválisa, a Pepsi a vártnál jobb eredményekről számolt be. A két vállalat harca a vevőkért különösen a szénsavmentes üdítők piacán éleződött ki: a Pepsi itt növelte piaci részesedését, míg a Coca-Cola a jövőben elsősorban erre a piacra kíván összpontosítani.

Kétezer ember elbocsátását tervezi a Coca-Cola Enterprises, az üdítők előállításával, palackozásával és terjesztésével foglalkozó Coca-Cola leányvállalat, mert a csoport piaci pozíciói az elmúlt fél évben gyengültek. Az üdítőital-gyártó óriáscég forgalma a második negyedévben ugyan 1,9 százalékkal, 4,11 milliárd dollárra nőtt éves összevetésben, de a cég nettó bevétele 6,5 százalékkal, 115 millió dollárra mérséklődött - közölte a Bloomberg hírügynökség. A vállalat előrejelzése szerint idén részvényenként 1-5 cent közötti nyereségre számíthatnak a tulajdonosok, míg a First Call/ Thomson előrejelzésében 38 centes részvényenkénti nyereség szerepel. A bejelentett elbocsátásoktól és átalakításoktól a Coca-Cola jövőre 80-100 millió dolláros megtakarítást remél.

Mindeközben a legnagyobb rivális Pepsi a vártnál jobb eredményekről számolt be. A cég palackozóüzemének nettó bevétele a második negyedévben 116 millió dollár, vagyis részvényenként 78 cent volt, míg elemzők előzetesen 66 centes adatra számítottak.

A Coca-Cola a gyenge eredményt azzal indokolta, hogy a vártnál alacsonyabb mértékben emelte árait Észak-Amerikában, és csökkent az üdítők iránti kereslet. Elemzők ugyanakkor megjegyezték: a Pepsi a piac szűkülése ellenére új vásárlókat szerzett, főleg szénsavmentes üdítői segítségével. Hozzátették: a jövőben a Coca-Colának is erre a piaci szegmensre kell összpontosítania.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Coca-Cola

Pepsi