Az Audinak nem ártott az iparági lassulás

2002.06.27. 14:10

Az iparági irányzattal szemben egymás után a hatodik rekordévet zárta 2001-ben a német Audi autógyár. A tavalyi évben elért sikereket főként az okozta, hogy a drága luxusautók piacának nem ártott a világgazdasági lassulás. A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi tiszta nyeresége 4,8 százalékkal 769 millió euróra emelkedett az elmúlt évben. A társaság eladásai 20 milliárd euróról 22 milliárd euróra nőttek, adózás előtti eredménye pedig 1,3 milliárd eurót tett ki.

Az Audi nemzetközi csütörtökön ingolstadti. Franz-Josef Paefgen, az Audi igazgatótanácsának leköszönő elnöke a tavalyi évről szóló beszámolójában elmondta: az Audi több mint 726 ezer gépjárművet értékesített, 11 százalékkal többet, mint az előző évben.

A cég Németországban 7,5 százalékra növelte piaci részesedését a korábbi 6,9 százalékról. Európában Németország nélkül 304 ezer gépjárművet adtak el. Legnagyobb exportpiaca az Egyesült Államok, ott több mint 83 ezer autót adtak el. Japánban csaknem 17 százalékkal gyarapodott az Audi modellek értékesítése. Kínában 68 százalékkal több kocsit értékesítettek: Kína az Audi A6-os modell második legnagyobb piaca lett. A gépjárműgyártás a Lamborghinivel együtt tavaly közel 12 százalékkal növekedett és meghaladta a 727 ezret. A motorgyártás 3,2 százalékos növekedéssel meghaladta az 1,225 milliót.

Nyugat-Európában - Németországot nem számítva - az Audi 22 százalékkal több, 49 200 gépjárművet adott el januárban és februárban. A teljes piac eközben 4 százalékkal szűkült. Az Egyesült Államokban, ahol szintén gyengül az autópiac, az Audi 2,4 százalékkal 12 300-ra növelt autóeladásait. Új termékek, így például az A8 utóda tovább erősíti a márkaprofilt az idén - mondta Paefgen, aki péntektől a Volkswagen nagy-britanniai luxuskocsi részlege, a Bentley elnöke lesz.

Az Audi konszern győri leányvállalatánál, az Audi Hungaria Motor Kft.nél 3,46 milliárd euró volt a tavalyi árbevétel, 2 százalékkal több az előző évinél. Az üzleti eredmény a két évvel korábbi 318 millió euróról 277 millió euróra csökkent.

Az elmúlt évben több mint 1,22 millió motort állítottak elő Győrött. Ezeket a Volkswagen konszern telephelyein, egyebek között Németországban, Belgiumban, Szlovákiában, Brazíliában és Spanyolországban az Audi, a Volkswagen, a Skoda és a Seat márkák modelljeibe építik be. A győri Audi, a tavalyi eredményeivel, továbbra is Magyarország legnagyobb exportőrei és a legnagyobb árbevételű vállalatai közé tartozott.

A győri járműgyárban több mint 55 ezer kocsi készült, ebből 39 ezernél több volt a TT Coupe, és a TT Roadster. A kisebb hányadot az Audi A3-sok és az S3-as modellek tették ki.

Franz-Josef Paefgen a sajtótájékoztatón elmondta azt is, hogy óvatos derűlátással néznek az idei év elé. A konszern optimizmusát az ígéretes évindulás alapozza meg. Németországban - mint mondta - az év első két hónapjában 2 százalékkal csökkentek a gépkocsieladások, ezzel szemben az Audi 5,5 százalékkal több gépjárművet szállított ki, mint a tavalyi év azonos időszakában, szám szerint 35 400-at. Piaci részaránya az első két hónapban 7,6 százalékra bővült a tavalyi első kéthavi 7,1 százalékról. Az Audi konszern eladásai az Autogermával együtt összesen 154 ezer az első két hónapban, ez 4,3 százalékkal több a múlt év első két hónapjához képest.

Az Audi részvényeinek árfolyama csütörtökön kora délután 299,50 euró volt a frankfurti értéktőzsdén, 5,66 százalékkal drágább az előző napi záróértékénél. Ötvenkét héten belüli csúcsa 317,00 euró volt e hónap elején, a mélypontja pedig 53,03 euró, tavaly júniusban.

(MTI)

Ajánlat:

Audi 

Nem hiányzik a könyvtárából?

Mester Sándor: Multimóka - Nemzetközi cégek alulnézetből