Kiéleződő háború a kólagyártók között

Vágólapra másolva!
A Pepsico lett a többmilliárd dolláros vállalkozás, az amerikai Nemzeti Futball Liga (NFL) hivatalos szponzora a Coca-Cola helyett. Míg a Coca-Cola piaci helyzete az elmúlt fél évben gyengült, addig legnagyobb riválisa, a Pepsi a vártnál jobb eredményekről számolt be.
Vágólapra másolva!

Az NFL komoly médiajelenléte miatt kívánatos célpontja a kólagyártóknak - egyes vélemények szerint a jelen esemény akár új fejezetet nyithat az évtizedek óta tartó kólaháborúban. A szerződésben foglalt összegről természetesen nem beszélnek a cégek, elemzői vélemények szerint azonban az összeg nagyságrendileg megegyezhet a Coors sörvállalat által fizetett összeggel (300 millió dollár).

Változnak az erőviszonyok

A Coca-Cola Enterprises már korábban bejelentette kétezer ember elbocsátását, mert a csoport piaci pozíciói az elmúlt fél évben gyengültek. Az üdítőital-gyártó óriáscég forgalma a második negyedévben ugyan 1,9 százalékkal, 4,11 milliárd dollárra nőtt éves összevetésben, de a cég nettó bevétele 6,5 százalékkal, 115 millió dollárra mérséklődött.

Mindeközben a legnagyobb rivális Pepsi a vártnál jobb eredményekről számolt be. A cég palackozóüzemének nettó bevétele a második negyedévben 116 millió dollár, vagyis részvényenként 78 cent volt, míg elemzők előzetesen 66 centes adatra számítottak.

(Üzleti Negyed)