Hazavághatja a környék forgalmát az M0-ás látványhídja

2008.04.20. 10:52

A nyár végén vehetik birtokba az autósok az M0-ás körgyűrű Megyeri (közismertebb nevén Chuck Norris) hídját, a várható óriási dugók miatt tágabb környzete forgalmára gyakokorolt hatásainak megítélése azonban legalábbis ellentmondásos - Újpest lakosságának öröme mindenesetre mérsékeltnek tűnik. Dercze Tamás polgármester szerint a várható dugók enyhítése érdekében a mellékutcákból kitiltják a teherautó-forgalmat és egy elkerülő útra számítanak a Duna partján. Az út az [origo] információi szerint 3-4 milliárd forintba kerülne, a főváros azonban egyelőre nem tervezi az építését.

Még át sem adták, máris heves vitákat kavar az ország leghosszabb - és egyben legdrágább - hídja, a Megyeri híd. Az évek óta várt átkelőt az ott élők szerint hatástanulmány nélkül építették, így  nem készültek fel a szakemberek az óriási forgalomra. Augusztustól csúcsidőben megállhat az élet a főváros IV. kerületében - mondta az [origo]-nak Dercze Tamás, Újpest polgármestere.

Más szakvélemények szerint a Budakalászt és Újpestet összekötő híd okozhat ugyan forgalomnövekedést Újpesten, de csaknem felére csökkentheti a jelenleg zsúfolt Árpád híd forgalmát, és a Hungária körgyűrűn autózóknak sem kell folyamatos dugóra számítani.

Újpest elkerülő utat akar

Dercze Tamás szerint az átadás után feszült közlekedési helyzettel kell szembenézni, számításaik szerint az északi oldalon lévő forgalom mintegy 60 százaléka ugyanis átterelődik majd a kerület útjaira. Ugyanakkor a híd átadása után nemsokkal kezdődik a Margit híd felújítása, ami tovább nő az áthaladó autósok számát.

A kerület ezért radikális forgalomkorlátozásokra készül, a mellékutcákból jó eséllyel kitiltják a teherautókat és a főutakon is lehetnek egyirányúsítások. Korlátozás várható az áruszállításban is, hiszen ha csak a reggeli órákban rakodnak, akkor kevesebb dugót okozhatnak majd a teherautók.

A polgármester úgy látja, hogy a megoldás egy elkerülő út építése lenne, s erre már helyet is talált. A Duna partján van egy beépítetlen terület, ahol kétszer egysávos utat lehetne kialakítani, ami a Váci útba torkolhat. Az [origo] információi szerint az út építése 3-4 milliárd forintba kerülne, azonban még tanulmányok sem készültek. Így az idén biztosan nem kezdődik meg az építése.

A hatóság szerint készült hatástanulmány

Minden autópálya és főút építési engedélyezése előtt komoly hatásvizsgálat és környezetvédelmi tanulmány készül - magyarázta Szilasi László. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.koordinációs vezetője elmondta, hogy így történt a Megyeri híd esetében is. Sőt Budakalászon is azért épül elkerülő út, mert a hatástanulmányok szerint ott is nőhet a forgalom.

A forgalom növekedéssel - átmenetileg legalábbis biztosan - számolnia kell Újpestnek is, hiszen a tervezés óta is jelentősen többen ültek át autóba. A Margit híd felújítása miatt pedig várhatóan erre a hídra terelődik majd az ottani forgalom egy része. E problémát megoldását szerinte azonban a főváros vezetésének kell megtalálnia.

KAPCSOLÓDÓ CIKK