Bővítene az USA-ban a német Aldi

Vágólapra másolva!
Az amerikai gazdasági válságot és a tengerentúli vetélytársak gyengülő helyzetét kihasználva az Egyesült Államokban kívánja erősíteni jelenlétét az Aldi német diszkont üzletlánc - írta a The Wall Street Journal.
Vágólapra másolva!

Az Aldi olyan olcsó, hogy az amerikai Wal-Martnak két évvel ezelőtt be kellett zárni üzleteit Németországban, ahol a vásárlók drágának találták a tengerentúli diszkontlánc áruit.

Az Aldi a szokásosnál gyorsabb térnyerést tervez a Wal-Mart otthonában: idén 75 áruházat kíván megnyitni. A német lánc azt reméli, hogy több államban is áttöri az amerikai piac legfőbb korlátját; spártai egyszerűséget és árakat kínáló üzleteivel elhódítja a legendásan márkahű amerikai fogyasztók egy részét. Megnyílik az első Aldi áruház New Yorkban is.

Míg egyes európai országokban az élelmiszerkereskedelemben a diszkontláncoknak 30 százalékos a részesedése, addig Amerikában ez az arány csak 22 százalék.

Az Aldi 1976-ban jelent meg a tengerentúlon, és azóta mintegy ezer üzlete nyílt, elsősorban a Közép-Nyugaton és az észak-keleti országrészben. A cég most be akar törni a déli Texasba és Oklahomába is, amely eddig a Wal-Mart "fennhatósága" alá tartozott.

A lap szerint az Aldi előtt még hosszú út áll, ha olyan befolyásra akar szert tenni, mint Európában. Az előzetes adatok szerint az Aldi 2008-ban 21 százalékkal 7 milliárd dollárra növelte forgalmát Amerikában. A legnagyobb amerikai élelmiszer-diszkontlánc, a Kroger forgalma ennek tízszerese, 70 milliárd dollár volt, a Wal-Martnak pedig 375 milliárd dolláros forgalma volt az Egyesült Államokban, jóllehet, döntően nem élelmiszerek eladásából.