A francia gyár bejelentése után az Európai Bizottság (EB) tájékoztatást kért, és szakértők szerint a kibontakozó vita akár a keleti tagállamoknak nyújtandó pénzügyi segítség kérdését is elhomályosíthatja.
A BBC tudósítója szerint a Renault-botrány nem jöhetett volna rosszabbkor, az európaiak ugyanis épp azt kérik kereskedelmi partnereiktől - elsősorban az Egyesült Államoktól -, hogy ne protekcionista eszközökkel vegyék fel a harcot a válsággal szemben. A világ vezető gazdasági hatalmai a jövő hónap elején találkoznak Londonban.
Neelie Kroes, brüsszeli versenyügyi biztos kifejtette, hogy meglepte a Renault bejelentése és azonnali pontosítást kért a francia hatóságoktól. Amennyiben a francia segélycsomagnak valóban feltétele lesz a gyártások Franciaországba telepítése, az szinte biztosan ellentétes lenne az unió egységes piaci szabályaival. Jose Manuel Barroso bizottsági elnök azt mondta, hogy szerinte félreértésről van szó, a Renault ugyanis nem vonul ki semelyik tagállamból.
A francia Renault vezetése péntek reggel jelentette be, hogy az eddig Szlovéniában gyártott Clio II. tipust a jövőben Franciaországban gyártják majd. A hazatelepülés Franciaországban 400 munkahelyet teremt majd.
A Renault lépése minden bizonnyal összefüggésben van azzal, hogy Nicolas Sarkozy francia elnök korábban a termelés Franciaországba telepítését nevezte a kilátásba helyezett állami segítségnyújtás egyik feltételének. Az elemzők szerint ezzel együtt itt nem csak politikai, hanem gazdasági kérdésről is szó van, a Novo Mesto-i gyár ugyanis a Twingo sikere miatt teljes kapacitáson működik A flins-i gyár eddig a Clio III-ast gyártotta.