Éledezik a japán autóipar

2009.05.18. 7:38

A Nikkei gazdasági lap értesülése szerint a Toyota 75 ezer megrendelést kapott Japánban az új Priusra, amelyet a napokban mutattak be az autószalonokban. A benzin-elektromos hibrid meghajtású autó új generációja ezzel ugyan rávert legnagyobb versenytársára, a Honda Insightra, de mégis az utóbbiból adtak el a legtöbbet a szigetországban az előző hónapban.

Itt olvashatja a válság híreit!

A Toyota az elmúlt hónapokban lecserélte felső vezetői 40 százalékát. Visszahívják a céghez Inaba Yoshimit, aki 2007-ben hagyta el a vállalatot, hogy az évi 11 millió átutazót fogadó nagoyai repülőteret vezesse. Inaba feladata lesz, hogy az észak-amerikai Toyota-érdekeltségek élén összehangolja a társaság ottani termelési és értékesítési tevékenységét.

A Honda - amely idén több autót adott el az Egyesült Államokban, mint a Chrysler - azt fontolgatja, hogy jövő márciusig autónként 1000 dollárra csökkenti a modelljei értékesítését támogató adókedvezményeket.

Az Edmunds.com adatai szerint a vállalat áprilisban átlagosan 1439 dollár árengedményt adott, miközben a Toyota 1648-at, a Nissan 2779-et, a Hyundai 3591-et. A Honda arra számít, hogy szeptembertől élénkülhet az autópiaci kereslet - szerepelt a Napi Gazdaságban.

Amennyiben az megtörténik, többet adhat majd el az Insightból is, hiszen hiába volt ez a legkelendőbb típus áprilisban, így is csak 10 ezer darabot sikerült belőle értékesíteni a múlt hónapban, ami az eddig összesített eladásoknak a fele. Bár a hibridautó drágább a benzin üzemelésűeknél - a legolcsóbb Insight ára 19 ezer dollár -, nem utolsósorban előnyös környezeti hatásának köszönhetően került az eladási lista élére