Új német autóeladási rekord

2009.07.02. 12:57

A roncsprémiumnak köszönhetően az idei első félévben új rekordra nőtt a német autóértékesítés, ezzel túlszárnyalva 1999 első félévének eladási adatait. Az első hat hónapban több mint 2 millióval nőtt az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest, ami 26 százalékos növekedés.

A júniusi eladási adatok ennél is kedvezőbbek: a hónapban 427 ezer új autót regisztráltak, ez 40 százalékkal haladja meg a tavaly júniusit.

A járműgyártók nemzetközi szövetsége (VDIK) szerint a kimagasló számok azt jelzik, hogy az érezhetően gyengülő európai járműpiaccal összevetve igen sikeres volt a roncsprémium bevezetése Németországban.

A VDIK kimutatása szerint főként a miniautók fogytak, ezek esetében több mint 120 százalékos volt a növekedés az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, míg a kisautóknál az emelkedés 85 százalékot ért el.

A német kormány a januárban elhatározott konjunktúraélénkítő csomag keretében léptette életbe a roncsprémiumot, amely a súlyos értékesítési válságba került autóipar helyzetének javítása érdekében új, környezetbarát gépkocsik vásárlásának elősegítését célozta. A hatóságok erre a célra 1,5 milliárd eurót irányoztak elő, amely - vásárlásonként 2500 euróval számolva - 600 ezer új autó vásárlásának támogatására volt elegendő.

Júniusban - a parlament mindkét házának jóváhagyásával - további 3,5 milliárd euróval 5 milliárd euróra növelték a roncsprémium év végéig történő kiterjesztéséhez szükséges keretet.

KAPCSOLÓDÓ CIKK