Vágólapra másolva!
Jobb lett Magyarországon a fogyasztói közhangulat a Nielsen felmérése alapján. Júniusban a fogyasztói bizalmi indexük 45 pontot ért el a májusi és az áprilisi 40-40, illetve a márciusi 37 pont után - közölte a piackutató hétfőn. Tájékoztatásuk szerint összességében a fogyasztói bizalom negatív trendje áprilisban állt meg.
Vágólapra másolva!

Itt olvashatja a válság híreit!

Júniusban a megkérdezettek 11 százaléka látta a személyes anyagi helyzetét jónak a következő egy évben, míg májusban ugyanez az arány csak 7 százalékot tett ki. Saját pénzügyi kilátásait a megkérdezettek 40 százaléka tartotta rossznak júniusban, szemben az egy hónappal korábbi 46 százalékkal.

A hazai munkalehetőségeket májusban a válaszadók 62 százaléka mondta rossznak, míg júniusban 54 százalék. A jó véleményt képviselők aránya 4-ről 5 százalékra nőtt egy hónap alatt.

A júniusi 45 pontos fogyasztói bizalom indexhez képest érzékelhetően bizakodóbbak a nagyobb jövedelmű és magasabb iskolai végzettségű válaszadók. Viszont a fiatalok optimizmusa már nem emelkedik ki a többi korosztály közül. A felmérés szerint a társadalom kis része - a válaszadók 14 százaléka - rendelkezik megtakarított pénzzel.

A deviza alapú hiteltartozása a megkérdezettek 21 százalékának van. A márciusi mélypont óta azonban egyre kevésbé pesszimisták a visszafizetést illetően. Amíg ugyanis márciusban a válaszadók 65 százaléka mondta, hogy komoly problémát fog jelenteni neki a hitel törlesztése, addig júniusban ez a mutató már csak 38 százalék.