Veszteséges lett a Michelin

2009.07.31. 15:56

A francia Michelin gumiabroncsgyár 122 millió eurós veszteséget jelentett adózás után az első félévről pénteken, a kereslet csökkenése és a vállalat szervezeti átalakításával járó költségek miatt. A bevétel 7,13 milliárd euró volt, 13,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

A vállalat eladásai zuhantak az elmúlt egy évben, mert az autógyártás hat évtizede nem látott válságba került, és forgalomban lévő személy- és teherautókat is kevésbé használják tulajdonosaik - így csökkent a kereslet a Michelin termékei iránt.

A személyautókhoz és kisteherautókhoz való gumiabroncsok piacán a második negyedévben már mutatkoztak a stabilizálódás jelei. A teherautó-gumik iránti kereslet viszont, amely tavaly ősszel Európában és Észak-Amerikában összeomlott, az idén a többi piacon is csökkent, és egyelőre nincs jele javulásnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK