Egyre több sajátmárkás terméket veszünk

Vágólapra másolva!
Tizedével több fogyott a kereskedelmi láncok sajátmárkás termékeiből az első félévben, aminek többek között az az oka, hogy sok vásárló olcsóbb árukat, alacsonyabb árszínvonalat kínáló boltokat választ.
Vágólapra másolva!

A kereskedelmi láncok sajátmárkás termékeinek együttes forgalma az idei első félévben meghaladta a 165 milliárd forintot, ami tízszázalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakában mért 150 milliárd forinthoz képest.

A Nielsen Piackutató Kft. közleménye szerint a kereskedelmi márkák forgalmának növekedése összefügg a diszkontláncok térnyerésével, mivel ebben a bolttípusban az értékesítés körülbelül fele jut sajátmárkás cikkekre. A diszkontok kulcsszerepet töltenek be a fogyasztói árak különbsége szempontjából is, mivel a kereskedelmi márkák magyarországi, átlagosan 40 százalékos árelőnye sokkal nagyobb, mint az Európai Unió más tagországaiban.

A Nielsen fogyasztói kutatásai szerint Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága az elmúlt fél évben tovább növekedett, többek között azért, mert a fogyasztók egy része az utóbbi hónapokban úgy törekszik fogyasztása fenntartására, hogy olcsóbb termékeket vásárol, illetve alacsonyabb árszínvonalat kínáló boltokat választ.

Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon viszonylag alacsony a kereskedelmi márkák piaci részesedése: az élelmiszereknél 22, a háztartási vegyiáruknál pedig 17 százalékos, miközben összesített részarányuk Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban ennél jóval magasabb, 25-33 százalék között mozog.

A Nielsen figyelemre méltónak tartja, hogy az erősen támogatott gyártói márkák többségének piaci részesedése nem csökkent a legutóbbi hónapokban, ami a piackutató szerint azt mutatja, hogy a fogyasztók egy része hajlandó megfizetni a magasabb árat a prémium minőségért.