Jóval kevesebbet költünk szórakoztató elektronikára

Vágólapra másolva!
Jelentősen csökkent a szórakoztató elektronikai cikkek iránti kereslet a magyar fogyasztók körében.
Vágólapra másolva!

Az idei első félévben értékben és mennyiségben 25 százalékkal csökkent a szórakoztató elektronikai cikkek forgalma Magyarországon az előző év hasonló időszakához képest - közölte a Gfk Hungária.

A Gfk közleményében kiemelte: 2005 óta folyamatosan csökkent a szórakoztató elektronika piac növekedésének üteme egészen 2008-ig, amikor az idei első félévhez hasonló mértékben zuhant a szegmens forgalma. Az idei első félévben a szórakoztató elektronikai termékek ára egy százalékkal csökkent 2008 első hat hónapjához képest.

A piackutató felmérése szerint a magyar piacon jelentős, a piaci átlaggal megegyező vagy annál nagyobb szintű, 20 százaléknál nagyobb visszaesést mutattak a régebbi technológiával rendelkező termékkategóriák. Az audio szegmensben a legnagyobb mértékben a hordozható CD lejátszók és rádiós magnók, az erősítők, az audio- és házimozi rendszerek, illetve az autóhifik veszítettek forgalmukból.

A videó szegmensben a legnagyobb zuhanást darabszámban az 55 százalékkal zsugorodó katódsugárcsöves színes televíziók árucsoportja mutatta fel, ezt követte az MP3/MP4 lejátszók 33 százalékos visszaesése, továbbá a DVD lejátszók/felvevők, a hordozható autónavigációk és a digitális videokamerák 23-28 százalékos csökkenése.

Egyetlen kategóriában nőtt csak a forgalom: a síkpaneles LCD- és Plazma televíziók piaca mennyiségben 8 százalékkal növekedett, értékben azonban itt is csökkenés mutatkozott.