Vasárnap még marad a barátságos, de hűvös idő. Hétfőtől felhősebb, és enyhébb lesz a levegő, csapadék nem várható, de ennek ellenére elkel a sál és a sapka viselete is. Igazi kiránduló idő várható, érdemes a hosszú hétvégén a szabadban kirándulni. A temetőkbe a szeles idő miatt a gyertya helyett a mécsest ajánlott magunkkal vinni.

A Meteo Klinika tájékoztatása szerint a következő napokban az alábbi egészségügyi hatások érvényesülhetnek:

Vasárnap is hűvös, de napos idő várható, esőre továbbra sem kell számítani. A csípős reggel után 10 fok fölé emelkedik a hőmérséklet. A felélénkülő szél, szédüléses, fejfájásos panaszokat okozhat. A légszennyezettség mértéke továbbra is emelkedett, ami a felsőlégúti panaszokat fokozhatja. Fronthatás ma nem terheli a szervezetet, de a szeles idő miatt jelentkezhet fejfájás, ingerültség. Ajánlott a szervezet kímélése, a nehéz ételek megterhelőek ilyenkor, és ajánlott a meleg gyógyteák fogyasztása. 

A szálló por koncentrációja és a légszennyezettség országszerte emelkedett, és az elkövetkező napokban ez tovább romlik. Ez a légúti betegek panaszait erősíti, és gyakran lehet tapasztalni köhögéses, torokfájásos tüneteket. A légköri pollenkoncentráció alacsony. Minden autósnak ajánlott a nyári gumiabroncsok cseréje téli garnitúrára, a hőmérséklet csökkenése miatt biztonságosabb közlekedés érhető el a téli gumikkal.

Hétfőn a napsütést felhősödés zavarhatja meg, de csapadék nem várható. A melegfrontra érzékenyeknél fejfájás, koncentrációs zavarok jelentkezhetnek. Az élénk szél a temetőkben gyújtott gyertyákat könnyen elfújja, ajánlott mécseseket gyújtani a szeretteink emlékére. A sok gyertyától világító temetők csodálatos látványt nyújtanak, de akik az esti órákban szeretnének ott időzni, öltözzenek melegen, szeles hűvös időre készüljenek.

Kedden kettősfronti hatás terheli a szervezetet, így mindkét frontra érzékenyek panaszai fokozódhatnak. A fejfájás mellett erősödhetnek az ízületi, reumatikus panaszok is, de a szívbetegeknek is ajánlott kímélőbb napot tartani. A magnézium, kálium, B vitamin bevitelére érdemes figyelni, ezeket többek között a zöldpetrezselyem, a gabonafélék, a zöldfőzelékek, a dió tartalmaz nagyobb mennyiségben.