Csaknem az űrbe juttatott egy legófigurát két kanadai tizenéves fiú saját költségén. A meteorológiai léggömbre függesztett játékfigura 24 kilométer magasra emelkedett, kamerával és mobiltelefonnal kiegészítve - igaz, ez még messze van a világűrtől. Az utazást filmen is megörökítették, amelyen látható, hogy a felhők fölé emelkedett a ballon.

Egy meteorológiai léggömbbel küldte fel két 17 éves kanadai diák 24 kilométer magasra a legóemberkét. A hasznos teher része volt négy videokamera és egy mobiltelefon is: utóbbira a műholdas helyzetmeghatározás és nyomon követés végett volt szükség. A léggömböt héliummal töltötték meg, a gázt úgynevezett tréfás dolgok boltjában vették. Az izgalmas, világűr felé irányuló utaztatás nem sokkal került többe 10 ezer forintnál.

 

Pillanatképek az utazásról

A duó a felbocsátás előtt konzultált az interneten egy szakértői honlappal az uralkodó és várható szélirányról és egyéb adatokról, hogy ne sodródjon túl messzire és fellelhetetlen helyre léghajójuk a visszatéréskor. A start egy focipályán történt. Az emelkedés során 7 kilométeres magasságban a telefon elvesztette a kapcsolatot a földi bázisállomásokkal, és a GPS jeladás is megszűnt, a két fiú pedig hazament. Nem sokkal később azonban egyikük okostelefonja pittyegni kezdet, jelezve, hogy a legóember visszatérőben van. A figura végül 120 kilométerre ért földet a felbocsátás helyétől.

A történetről először beszámoló napilap, a Toronto Star tudósítása szerint a két fiú a középiskolában találkozott. Muhammad családja Pakisztánból vándorolt ki Kanadába. A páros 2011 szeptemberétől dolgozott a kísérlet előkészítésén, amelyhez a kellékeket apróhirdetések révén szerezték be. Dr. Michael Reid, a Torontói Egyetem asztrofizikusa szerint "meglehetősen lenyűgöző, hogy két tizenhét éves önállóan végrehajtota mindezt" - mondta a The Guardian brit napilapnak.

A dániai játékgyártó közleményben gratulált a kísérlethez. "Mindig nagy örömünket leljük abban, hogy a Lego-barátok milyen kreatívan használják a termékeinket, és mindig meglepődünk azon, hogy milyen furcsa helyeken bukkannak fel a játékok (...) például az űrben" - írta a társaság márkaépítéssel foglalkozó PR-vezetője, Michael McNally.