Kamu volt a Shell reklámairól szóló verseny

2012.07.19. 13:10

A Greenpeace indított online hirdetéstervező versenyt a Shell nevében, hogy így kampányoljon a vállalat északi-sarki kutatófúrásai ellen. Az olajcég honlapjára pontosan hasonlító felületnek az volt a célja, hogy úgy tűnjön: a cég hirdette meg a PR-katasztrófa-szerű pályázatot.

Átverés volt a Shell nevében indított online reklámtervező kampány, amelyről az [origo] is beszámolt. "Speciális weboldalt készítettünk a Shellnek a Yes Lab segítségével, ahova új hirdetéseinket töltöttük fel, plusz egy eszközzel mindenki legyárthatja a magáét" - közölte a Greenpeace blogján Eoin Dubsky, a szervezet közösségi kommunikációs szakértője. Az arcticready.com weboldalt a doménregisztrációs adatok szerint 2012. április 29-én jegyezték be, de a regisztráló címét, telefonszámát és a kilétét elrejtette a Privacypost nevű szolgáltatással.

"Az utóbbi időben olyan hoax [átverős] weblapok jelentek meg a Shell-lel kapcsolatban, amelyek reklámok tervezésére biztatják a felhasználókat. A reklámtervező verseny sem a Shell kezdeményezése, a weboldal, amelyen megjelent, nem a Shell tulajdona. A Shell nem indított jogi eljárást az ügyben" - közölte az olajcég kommunikációjáért felelős Well PR ügynökség. Az olajcég északi-sarki tevékenységéről kizárólag a saját weboldalán közöl információkat. "Bármely más, az alaszkai vagy sarkvidéki fúrásokkal kapcsolatos web- vagy közösségi oldal nem a Shell tulajdona, hanem hoax" - írta az ügynökség. A pontatlan információért olvasóinktól elnézést kérünk.

Az olajcég valóban indít kutatófúrásokat Alaszka térségében két helyszínen, a Beaufort- és a Csukcs-tengeren. A kutatás ellen a Greenpeace két Shell-kúton tiltakozott csütörtök reggel Budapesten a Könyves Kálmán körúton. A szervezet hasonló akciókat hajtott végre Argentínában, Dániában, Franciaországban, Mexikóban, Nagy-Britanniában és Németországban. Az északi-sarki olaj a jégtakaró gyors olvadása miatt válik egyre elérhetőbbé. Az orosz Rosznyeft cég becslései szerint csak az Oroszországhoz tartozó Kara-tenger mintegy 36 milliárd hordónyi kinyerhető olajtartalékot rejt. Itt három helyszínen tervez kitermelést az orosz Gazprom és az amerikai Exxon Mobil Corporation.

A Greenpeace gyártotta álhonlapon egyébként "A terepjáród nem cukisággal megy" feliratú montázs a legnépszerűbb, a háttérben egy fiatal sarki rókával. A jegesmedvés fotó "még az önök életében véget vetünk a medvetámadásoknak" feliratot kapott, egy másikat a "sajnálatos módon a jéghegyeket nem vihetjük magunkkal a pokolba" szlogennel látták el a fúrás ellen hevesen tiltakozó felhasználók.

Forrás: Arcticready.com

Forrás: Arcticready.com

Forrás: Arcticready.com
Az összes poént az Arcticready.com-on lehet megnézni