Kivárnak a fejlesztők az eladhatatlan lakásokkal

Vágólapra másolva!
"Karácsonyig 10 százalékkal lekötheti új lakását, a további 90 százalékot ráér a beköltözéskor fizetni" - sok helyen olvashatni ilyen tartalmú hirdetést. Az [origo] utánajárt, milyen marketingeszközöket alkalmaznak a közvetítők, hogy túladhassanak a nehezen értékesíthető alsó kategóriás új lakásokon.
Vágólapra másolva!

Az ingatlanpiacon szerény az értékesítést segítő marketingeszközök választéka, különösen az alsó szegmensben. Az ágazatban nem terjedt el például az értékesítési csúcs utáni jelentős árleszállítás vagy a befektetés kezdetétől az utolsó lakás eladásáig ívelő értékesítési kampány. Az eladatlan új építésű lakások befektetői inkább kivárnak.

Farkas András, a Wigo Ingatlanfejlesztő és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója szerint a vidéki kisvárosokban sokkal kevesebb új lakás épül, mint a fővárosban. A kisebb kínálat miatt eleve nem alakulhat ki jelentős túlkínálat, így egy esetleges értékesítési akadály esetén sem lenne indokolt a dömpingárak alkalmazása.

Ha megzavarnák a piacot valamilyen nem tervezett akcióval, csak nehezítenék az értékesítést, illetve kiszámíthatatlanná tennék a befektetések megtérülését. A hirtelen árcsökkentés senki számára nem kívánatos, negatív üzenetet hordozhat. Azt a látszatot keltheti, hogy fut a befektető a pénze után, vagy így szeretne túladni vélhetően silány lakásán.

A megoldás, hogy a befektetők körültekintően felmérjék az igényeket, mielőtt belevágnak az építkezésekbe. Számolniuk kell például azzal, hogy a lakást keresők jellemzően hosszú hónapok megfontolásai után jutnak el a vásárlásig.

Az [origo] érdeklődésére Farkas András kifejtette, építenek a vásárlók ésszerű üzleti magatartására, az elővételben történő vásárlásra, illetve a foglaló lehetőségének megteremtésére.

Bevett módszer a bevezető ár meghirdetése is. Ezzel ugyan kockázatot vállal mind a befektető, mind a vevő, ám mindkét fél számára jó eséllyel megtérülhet a kapcsolat. A bevezető ár meggyorsítja a kezdeti értékesítést, a vásárló pedig a rajtasztalról vásárolva általában néhány százalékkal olcsóbban jut új otthonához, mintha készen venné.