Az ingatlanpiacon szerény az értékesítést segítő marketingeszközök választéka, különösen az alsó szegmensben. Az ágazatban nem terjedt el például az értékesítési csúcs utáni jelentős árleszállítás vagy a befektetés kezdetétől az utolsó lakás eladásáig ívelő értékesítési kampány. Az eladatlan új építésű lakások befektetői inkább kivárnak.
Farkas András, a Wigo Ingatlanfejlesztő és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója szerint a vidéki kisvárosokban sokkal kevesebb új lakás épül, mint a fővárosban. A kisebb kínálat miatt eleve nem alakulhat ki jelentős túlkínálat, így egy esetleges értékesítési akadály esetén sem lenne indokolt a dömpingárak alkalmazása.
Ha megzavarnák a piacot valamilyen nem tervezett akcióval, csak nehezítenék az értékesítést, illetve kiszámíthatatlanná tennék a befektetések megtérülését. A hirtelen árcsökkentés senki számára nem kívánatos, negatív üzenetet hordozhat. Azt a látszatot keltheti, hogy fut a befektető a pénze után, vagy így szeretne túladni vélhetően silány lakásán.
A megoldás, hogy a befektetők körültekintően felmérjék az igényeket, mielőtt belevágnak az építkezésekbe. Számolniuk kell például azzal, hogy a lakást keresők jellemzően hosszú hónapok megfontolásai után jutnak el a vásárlásig.
Az [origo] érdeklődésére Farkas András kifejtette, építenek a vásárlók ésszerű üzleti magatartására, az elővételben történő vásárlásra, illetve a foglaló lehetőségének megteremtésére.
Bevett módszer a bevezető ár meghirdetése is. Ezzel ugyan kockázatot vállal mind a befektető, mind a vevő, ám mindkét fél számára jó eséllyel megtérülhet a kapcsolat. A bevezető ár meggyorsítja a kezdeti értékesítést, a vásárló pedig a rajtasztalról vásárolva általában néhány százalékkal olcsóbban jut új otthonához, mintha készen venné.