Ismét csak egy ajánlat a Postapalotára

Vágólapra másolva!
Noha megint több mint egy tucat jelentkező vásárolta meg a Postapalota értékesítésére kiírt pályázat dokumentációját, közülük ezúttal is csak egy tett ajánlatot. Első próbálkozásra a Posta eredménytelennek nyilvánította a tendert.
Vágólapra másolva!

Ismét csak egy vételi ajánlat érkezett a Magyar Posta Zrt. Krisztina körúti székházának megvásárlására meghirdetett második tenderre, ezúttal a WPR Primus Kft. nyújtott be ajánlatot, a pályázati felhívásban meghatározott 4 milliárd forint plusz áfa minimálár felett - mondta el Tomecskó Tamás, a társaság szóvivője az MTI érdeklődésére.

Hozzátette: a 2008. január 24-én másodszorra kiírt nyilvános pályázaton az értékesítési dokumentációt és az értékesítési tájékoztatót 15 cég és egy magánszemély vásárolta meg, ám csak egy társaság pályázott. "A benyújtott ajánlat értékelése folyamatban van, a döntésről a Magyar Posta Zrt. tájékoztatni fogja a közvéleményt" - hangsúlyozta Tomecskó Tamás.

Emlékeztetett arra, hogy a társaság még 2007 november közepén hirdetett nyilvános pályázatot a több mint 5500 négyzetméteres telek és a csaknem 19 ezer négyzetméter hasznos alapterületű épület eladására. Amennyiben a pályázatot a posta most sem fogadja el, a kiírás szerint joga van indoklás nélkül eredménytelenné nyilvánítani azt, és a későbbiekben újra meghirdetni az értékesítést.

A nyilvános felhívás megjelenése előtt a társaság európai uniós nyílt közbeszerzési eljárás keretében választotta ki új székhelyét. Az eljárás győztese a Gateway irodaház lett a XIII. kerületi Népfürdő utcában. Az új irodaházat a társaság legalább 2017. december 31-ig veszi bérbe az Ablon csoporthoz tartozó Globál Immo Kft.-től. A 23 ezer négyzetméteres területért havi 400 ezer eurós bérleti díjat fizet a Magyar Posta.

A bérelt épületbe nemcsak a Postapalota dolgozói költöznek, hanem a fővárosban több, elavult telephelyen működő szervezeti egységek munkatársai is. A korszerűtlen munkahelyek felújítása olyan sok pénzt emésztett volna fel, hogy a társaság inkább az olcsóbb, bérleti megoldás mellett döntött.

A költözés a Gateway irodaházba már megkezdődött, és várhatóan március végére, április elejére befejeződik. Így a posta fő szervezeti egységei együtt, egy telephelyen, korszerű körülmények között működhetnek tovább, amitől a társaság további megtakarításokat remél.

Tomecskó Tamás elmondta azt is, hogy új helyet kellett találni a Moszkva tér környékén a Postapalotában működő postahivatalnak, amely végül is a Mammut 2 üzletházban valósulhat meg, egy 833 hasznos alapterületű üzlethelyiségben.

Ennek kivitelezésére a társaság nyílt közbeszerzési eljárást hirdetett meg. A nyertesnek a kiírás szerint 2008. június 30-ig el kell készülnie a postahivatal kialakításával. Csak az a jelentkező alkalmas a feladatra, amely az elmúlt három évben, az ajánlat tárgyával azonos vagy hasonló jellegű, legalább nettó 200 millió forintot elérő áruházi postát, hitelintézetet vagy biztosítót megvalósított már.