A Google a felugró reklámok ellen

Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!

A havonta több mint 21 millió látogatót vonzó Google szerint a pop-up hirdetési forma nem csak "zavaró", de sok esetben a kívánttal ellenkező hatást ér el. A pop-up (felugró) hirdetések a használatban levő kereső mellett, új ablakban felnyíló reklámfelületek.

A Google állásfoglalása több kritika után látott napvilágot, miszerint használata során lépten nyomon találkozni lehet ezzel a hirdetési formával. A vállalat közleménye tagadja, hogy a Google ilyen reklámokat használna, az előtűnő ablakoktól elhatárolja magát. A kereső használata közben mégis megjelenő reklám-ablakokért a pop-under hirdetéseket okolja, melyek egyes weboldalak megnyitása után külön browserben, de az aktív böngészőablak alatt bújnak meg, hogy aztán később szem elé előkerüljenek. A Google másik okként a pop-up ablakokat véletlenszerűen generáló "időzített bombákat" említi. Ezek az alkalmazások különböző ingyenes szoftverek - leginkább fájlmegosztó kliensek (BearShare, AudioGalaxy) - installálásával kerülhetnek fel a gépekre - állítja a Google.

A Google, azon túl, hogy elhatárolódik a hirdetési formától, pop-up-gyilkos alkalmazások használatát javasolja, a rendszerekre kerülő nem kívánt reklám-generátorok forgalmazóit pedig fogyasztóvédelmi szerveknél panaszolná be.

3 milliárd weboldal a Google indexében

Csisztu az első tízben a Google toplistáján