Illés Zoltán, a környezetvédelmi bizottság elnöke támogatja az M3-as autópálya Polgár utáni szakaszának D változatát. A Fideszes képviselő Szilágyi Gáborral, a Hortobágyi Nemzeti Park igazgatóhelyettesével közösen Nyíregyházán tartott sajtótájékoztatót az M3-as Polgár utáni szakaszának ügyében.
Illés Zoltán az [origo]-nak telefonon elmondta, hogy a szóba került négy nyomvonalváltozat közül egyedül a D változat az, amely nem érint környezetvédelmi oltalom alatt lévő, vagy a közeljövőben az alá kerülő területeket, valamint e területek pufferzónáit és vízgyűjtőit. A Fideszes képviselő kiemelte, hogy az eddigi autópálya-építések folyamán ez lesz az első, amikor a környezetvédelem szempontjait erőteljesebben is figyelembe veszik.
Illés Zoltán kifejtette, hogy egy autópálya nyomvonalának megállapításakor nem csak magának az autópályának a környezetei hatásait kell vizsgálni, de azt is, hogy az esetlegesen mellé települő vállalkozások (ipari üzemek, raktáráruházak, bevásárlóközpontok... stb.) hogyan, és milyen mértékben hatnak környezetükre.
A Fideszes politikus az 5-6 év múlva esedékes Nyíregyháza utáni szakaszról szólva elmondta, hogy ő azt a változatot támogatja, amely Záhonynál érné el az ukrán határt. A másik lehetőség, amely szerint az út Barabásnál lépne ki az országból egy védett erdőt veszélyeztetne - közölte Illés.
Az autópálya Polgár utáni szakasza azóta képezi politikai és szakmai viták tárgyát, amióta kiderült, hogy a korábbi nyomvonalváltozattal ellentétben egy másikat javasolt a Nemzeti Autópálya Rt. megvalósításra. Az új változat néhány kilométerrel közelebb menne a Fideszes irányítású Debrecenhez, de jobb összeköttetést biztosítana a szocialista vezetésű Nyíregyházával - állítja Kósa Lajos debreceni polgármester.
[origo]