A Nemzeti alaptanterv felülvizsgálata nyomán lehetővé válik, hogy a közoktatásban nagyobb súllyal szerepeljenek majd a művészeti képzéssel foglalkozó tantárgyak - mondta Pokorni Zoltán oktatási miniszter.

A Közoktatási Modernizációs Közalapítvány által szervezett kétnapos tanácskozás nyitó előadásán a tárca vezetője elmondta: a közoktatási törvény módosításában szereplő kerettantervek bevezetése lehetővé teszi majd a művészeti oktatás súlyának növelését, akár az óraszámok szaporításával is. A miniszter előadásában elmondta, hogy az elmúlt tíz évben kétszeresére nőtt azon intézmények száma, ahol művészeti oktatás folyik, de ezzel párhuzamosan a közoktatásban csökkent a művészeti nevelés súlya. Ennek okai között említette, hogy az elmúlt években az oktatási intézményekben inkább az ismeretközpontú, szelekciós oktatás került előtérbe a képzésközpontú neveléssel szemben. Emellett a normatív finanszírozás rendszere és a csökkenő gyermeklétszám is olyan trendet erősített fel, amely az ismeretcentralizált tantárgyak előnyét hangsúlyozza. Pokorni Zoltán kifejtette: az iskolák nem a készségtantárgyak erősítésével, hanem inkább a nyelv- vagy informatikai oktatás fejlesztésével teszik magukat népszerűvé, és ez már a felvételi eljáráskor is ilyen irányba orientálja a diákokat.
A kétnapos konferencián az érdeklődők beszámolókat hallhatnak az alapítvány által támogatott programokról, ugyanakkor számos szakmai előadás mellett ötletbörze is színesíti a konferenciát.
(MTI)