Aquincumi és M0-s híd<br/>

Vágólapra másolva!
Óbuda-Békásmegyer önkormányzatának álláspontja szerint egyaránt szükség van az aquincumi és az M0-ás híd megépítésére, mivel a dunai átkelési lehetőségek elégtelensége az egyik legfőbb feszültségforrás a térségben.
Vágólapra másolva!

Juhász Ákos önkormányzati tanácsnok elmondta: az aquincumi alapvetően városi híd lenne, ezért ennek kellene elsőként megépülnie. Az elsőbbség mellett szól az is, hogy a költségek a számítások szerint megközelítőleg 20 milliárd forintot tesznek ki, míg az M0-s híd 37 milliárdba kerülne. Az utóbbi felépítésével kapcsolatban szó esett arról is, hogy fontos lenne biztosítani a Szentendrei út, valamint a Bécsi út közötti átjárhatóságot. A pesti oldalról átjövő forgalmat ugyanis nem lehet az amúgy is túlzsúfolt Szentendrei útra irányítani. Juhász Ákos szerint az aquincumi városi híd megépítésére elengedhetetlenül szükség lenne azért is, mert a fővárosi hidak forgalmának 25 százalékát az Árpád-híd bonyolítja le, amelyen gyakran fordulnak elő forgalmi dugók. Hozzátette, hogy néhány év múlva - 2002-2003-ban - elkerülhetetlenné válik a Margit-híd felújítása is, ami további forgalom-koncentrálódást eredményez az Árpád-hídon.
Az oktatás-finanszírozás kérdéséről szólva Tarlós István polgármester elmondta: jogi értelemben nem fognak iskolákat megszüntetni és összevonni. A rosszul kihasznált épületekben működő iskolákat azonban, önálló jogi személyiségüket meghagyva, összeköltöztetik. Ez azt jelenti, hogy az iskolák saját tantestülettel és pedagógiai programmal működnek tovább, csak egy épületben (ez egyébként a Zipernowsky, a Pais és a Fényes utcai, valamint a Bécsi és a Kalászi úti iskolákat érinti). Az önkormányzat lépését az indokolja, hogy az egy tanulóra jutó átlagos működési költség 45 százalékát fedezi csak az állami fejkvóta, és a csökkenő gyerekszám miatt mindössze 64 százalékos az iskolák kihasználtsága. A megmaradt épületeket elsősorban oktatási célokra kívánják használni.

(MTI)

Ajánló:

Javaslat az M0 autópálya északi és keleti szektora kiépítése várható fovárosi hatásainak jóváhagyására, illetve a kapcsolódó fovárosi úthálózat fejlesztésére.