A közlekedési miniszter értetlenül áll az M1-es autópályadíj megemelése előtt<br/>

Vágólapra másolva!
Az M1-es autópályát üzemeltető Első Magyar Koncessziós Autópálya Rt. igazgatósága e heti ülésén döntött az autópályadíjak július 1-jei emeléséről a koncessziós szerződés szabályai szerint. Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter ugyanakkor meglepetéssel és sajnálattal vette tudomásul az Első Magyar Koncessziós Autópálya Rt. döntését.
Vágólapra másolva!

Eszerint az M1-es autópálya Győr és Hegyeshalom közötti fizetős szakaszán az ELMKA csütörtökön közzé tett árai szerint a személyautóknak júlis 1-től 1.700 forintot kell fizetniük, a korábbi
1.400 forint helyett a Győr-Hegyeshalom szakaszon. A minisztérium közleménye felhívja a figyelmet arra, hogy a tárca hónapok óta folytatja a tulajdonosokkal és a hitelezőkkel azt a tárgyalássorozatot, amelynek célja, hogy az autósok mihamarabb az egységes matricás rendszer keretében használhassák az M1-es autópályát is. A tárgyalások jelenleg a végső stádiumban vannak (noha a minisztérium által remélt határidőhöz képest a hitelezőkkel és a tulajdonosokkal tervezett megállapodás csúszhat). Éppen ezért a jelenlegi helyzetben különösen érthetetlen az ELMKA döntése, amellyel több mint 20 százalékkal emelte fel a személyautósok által fizetendő autópályadíjat. - A miniszter reméli, hogy a hitelátvállalási tárgyalások hamarosan befejeződnek, és a helyettesítő társaság megkezdheti működését. Ez lehetővé teszi ugyanis, hogy az M1-es autópálya díjai a most felemelt összeg felénél is kevesebbre csökkenjenek, jövőre pedig a már említett matricás rendszerben lehessen közlekedni az M1-esen is. Ha ez bekövetkezik, az M1-essel párhuzamos utak mellett élőknek nem kell nap mint nap elviselhetetlen forgalmi dugókkal, zajjal, porral és az átlagosnál is több balesettel együtt élniük.

Ajánló:

2 hónapja frissetették utoljára!

Korábban:

Mellette hasznos lnikek