A nap folyamán közeledtek az álláspontok a MÁV Rt. által kidolgozott hároméves középtávú megállapodás-tervezet több pontját illetően, de továbbra is vitás kérdés maradt a bérfejlesztés ügye. A MÁV Rt. a szakszervezeteknek három évre garantált, infláció feletti reálkereset-növekedést ajánlott.
Az érdekképviseletek olyan béremelést kérnek, amely évente a GDP-növekedés mértékének felével haladná meg az infláció mértékét. Az érdekképviseletek szeretnék, ha a munkavállalók az üzleti terven felüli árufuvarozásból adódó bevételekből is részesednének jövedelem formájában.
A vitában a szakszervezetek engedtek korábbi álláspontjukból, és egyetértenek azzal, hogy indokolt esetben szükséges a munkarenden változtatni. Az elégséges szolgáltatásokról megtartott egyeztetésen a Mozdonyvezetők Szakszervezete és a Vasutasok Szakszervezete 850 személyvonat közlekedtetésére tett ajánlatot. Ez a menetrendben lévő járatok 30 százalékát jelenti.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, bár nem csatlakozott az ajánlathoz, de úgy nyilatkozott: nem gátolja a két másik vasutas szakszervezet ajánlatában szereplő vonatok közlekedtetését a sztrájk alatt.
A MÁV Rt. megkezdte a sztrájk alatt közlekedő vonatok menetrendjének összeállítását. A menetrendet hétfő délelőtt hozzák nyilvánosságra. Ugyanakkor továbbra is 16 belföldi tehervonat közlekedését engedélyeznék a szakszervezetek, bár ez ügyben a MÁV Rt. a Fővárosi Munkaügyi Bírósághoz fordult, mert a társaság szerint a határozatlan időre meghirdetett munkabeszüntetés esetén ez a tehervonatszám nem elégséges. A bírói végzés hétfőre várható.
Az egyeztetések hétfőn 10 órakor folytatódnak, azzal, hogy a vasúttársaság ajánlata hétfő délig érvényes.
(MTI)
Korábban:
(2000. január 8.)