A szerda délelőtt megkezdett egyeztetéseken - az este tartott sajtótájékoztatón bejelentettek alapján - eredményeket értek el több foglalkoztatási kérdésben, illetve a munkarend módosításra vonatkozóan. Az esti órákban folytatódó tárgyalásokon már a bérfejlesztéssel és a kollektív szerződéssel foglalkoznak majd.
Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója ugyanakkor rámutatott: a szakszervezetek minél tovább sztrájkolnak, annál kisebb az esély arra, hogy a munkáltató tartani tudja korábbi, az inflációt követő bérfejlesztésre vonatkozó ajánlatát.
A MÁV Rt. Debreceni Igazgatóságának területén délután négy órakor ismét elindultak sztrájkmenetrendben rögzített személyszállító vonatok, ezek 22 óráig elérik a célállomásokat. A szerelvények jól kihasználtak, de nem zsúfoltak. A sztrájk menetrenden kívül két teherszerelvényt is sikerült szerdán célba juttatni.
Mivel három mozdonyvezető felvette a munkát, így a sztrájk kezdete óta Nyíregyházán veszteglő egyik teherszerelvényt Záhonyba juttatták, onnan pedig egy másikat Püspökladányba.
A MÁV Rt. Szegedi Igazgatósága területén ugyancsak több vonatot indítottak a még elégséges szolgáltatáson felül. A szükséges vonatpárokon felüli 38 személyszállító szerelvényből 24 a dél-alföldi megyékben közlekedett. A forgalom különösen Mezőhegyes, Gyula és Vésztő környezetében élénkült fel.
A MÁV Miskolci Igazgatóságának területén két olyan vonat is elindult szerdán, amelyek nem szerepeltek az elégséges szolgáltatásban meghirdetettek között. Egy tehervonat Ózdra indult, egy pedig a bükkábrányi lignitbányából szállított szenet a visontai erőműbe.
Kovács Ferenc, a VDSZSZ területi képviselője szerint a társadalom a sztrájkolók ellen fordult. Emiatt az észak-magyarországi térségben a vasutasok között szóba került az is, hogy mielőbb be kellene fejezni a sztrájkot.
(MTI)
Ajánló:
Korábban:
(2000. február 2.)