Mindennapos géphibákkal küszködik a Malév<br/>

Vágólapra másolva!
Az ÁPV Rt.-nél azt tervezik, hogy a Malév őszi privatizációja előtt újabb gépek vásárlásával "kistafírozzák" a társaságot - értesült a Népszava. Ez annál is inkább szükségesnek tűnik, mert egy év múlva kivonják a forgalomból az elöregedett és az EU zajnormáitól jócskán elmaradó TU-154-eseket, októberben pedig hasonló okokból el kell búcsúzni az egyik bérelt Boeing-737-estől is. Közben sorozatban hibásodnak meg a társaság flottájának gépei.
Vágólapra másolva!

Véletlen egybeesések - mondják mind a Malév illetékesei, mind a lapunk által megkérdezett független szakértők a nemzeti légitársaságot sújtó pech-sorozatról. Az elmúlt héten szinte nem telt el nap anélkül, hogy a társaság flottájának valamely gépe meg ne hibásodott volna. (Tegnap is gondok voltak az egyik Boeinggel.) Ugyanakkor a Malév elnöke és lapunk által megkérdezett más szakértők is cáfolják, hogy a cég gépei rosszabbak, mint más légitársaságoké.

A TU-154-esek kivonását sem műszaki, sokkal inkább gazdasági okok teszik szükségessé. Ezeknek a gépeknek ugyanis jóval gyakrabban van szükségük karbantartásra, mint a Boeing-737-eseknek. "A repülőgép akkor kerül a legtöbbe, ha áll" - fogalmazott a Malév egyik illetékese, arra célozva, hogy a szerelések és a gépek "helyettesítési" költségei igen drágák. Igaz, a TU-154-esek akkor is sokba kerülnek, ha repülnek. A Boeing-737-esek legújabb generációja 22 ezer liter kerozint igényel 4 ezer 700 kilométerre, addig a TU-154-esek ennek 2,5-szeresével is csak négyezer kilométert képesek megtenni.

A hat szovjet gyártmányú gép kapacitását mutatja az is, hogy a Malév számításai szerint ezek helyére kerülő két darab Boeing- 737-es is jórészt elegendő lesz.

(RTL KLUB)