Hét nyár alatt több mint 25 ezer méter villamosvágányt, majdnem 213 ezer négyzetméter útburkolatot, 112 ezer négyzetméter járdát újítottak fel Budapesten a pesti és a budai körút mentén. Mintegy 30 ezer méter vezetéket, kábelt, csatornát korszerűsítettek, és megemelték a 9 ezer tonnás Petőfi hidat. Mindösszesen 6 milliárd forintot költöttek vágányfelújításra, 3,2 milliárd forintot pedig út- járda- és parképítésre.
Először 1994-ben találkoztak a budapestiek ilyen komplex renoválással a Teréz körúton, majd ezt követte az Erzsébet, a József, a Ferenc és a Szent István körút. Budára 1998-ban érkeztek el a gépek. Először a Villányi, a Budaörsi út és az Október 23. utca került sorra, majd az Alkotás út és a Krisztina körút egy szakasza. Idén a Margit körúton, a Karinthy Frigyes úton és az Irinyi József utcán dolgoztak. A nagy felújítások zöme mindig a nyári hónapokra esett, és az utakat az őszi iskolakezdésre visszaadták a forgalomnak. Idén a járdaépítés és a parkosítás október végéig eltart a Karinthy Frigyes úton, az Irinyi parkban, valamint a Siroki és a Váli utcában.
(Magyar Hirlap)