A MÁV Rt. igazgatótanácsa tegnapi ülésén fontos személyügyi kérdésekben hozott döntést. A Népszava korábbi információit megerősítve a testület október 1-jei hatállyal általános vezérigazgató-helyettessé nevezte ki Péter Mihályt, a Vasutasok Szakszervezetének korábbi alelnökét, a Központi Üzemi Tanács korábbi elnökét. A MÁV Rt. kommunikációs igazgatóságának kommunikéje szerint az általános vezérigazgató-helyettes hatáskörébe tartoznak ezentúl a személyügyi, munkajogi, nemzetközi igazgatási ügyek, valamint a foglalkozás-egészségügy, munkabiztonsági és környezetvédelmi, a szociális és jóléti területek.
Ezeket a feladatokat ez idáig a személyügyi vezérigazgató-helyettes, Bajnai Gábor látta el. Beosztását az igazgatótanács megszüntette, Bajnai Gábort pedig a társadalmi és munkaügyi kapcsolatok vezérigazgató-helyettesévé nevezték ki. Hozzá tartozik majd továbbra is az rt. képviselete a Vasúti Érdekegyeztető Tanácsban, a Központi Üzemi Tanáccsal való kapcsolattartás, illetve a vasutas-sportegyesületek felügyelete.
A reprezentatív vasutas-érdekképviseletek érthetetlenül, de nem meglepődve állnak a személyügyi változások előtt. Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke úgy véli, a MÁV-nak nem elsődleges fontosságú ügye, hogy vezetőket váltogasson, miközben a vasútreform gyakorlatilag leállt.
Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke kijelentette: nem emlékszik, hogy a vasúttársaságnak valaha is szüksége lett volna ilyen nagyszámú vezetőre, hiszen jelenleg 8 legfelsőbb szintű vezető (az igazgatótanács elnöke, a vezérigazgató és annak 6 helyettese ) irányítja a MÁV-ot. A VDSZSZ ráadásul szomorúan fogadja a hírt, hogy a szakszervezetekkel való kapcsolattartás Bajnai Gábor feladatkörében maradt - jelentette ki Gaskó István.
A Vasutasok Szakszervezetének elnöke, az új vezérigazgató-helyettes egykori munkaadója, Márkus Imre egyetért a társszervezetek vezetőivel. Ugyanakkor hozzáteszi, azért sem érthető a hatodik helyettesi poszt létrehozása, mert a MÁV Rt. menedzsmentje augusztus hónapban több mint 3 milliárd forintnyi - elsősorban a munkavállalókat érintő - költségmegszorításról intézkedett. Így valódi pazarlásnak tűnik egy új felsővezetői poszt kialakítása. Márkus szerint nem másról van szó, mint arról, hogy Péter Mihálynak - szerinte közismert pártpolitikai (kereszténydemokrata) kötődése miatt - fontos beosztást kellet biztosítani a 100 százalékos állami tulajdonú rt.-ben.
A VSZ elnöke nem rejti véka alá felháborodását amiatt sem, hogy Péter Mihály a Központi Üzemi Tanács korábbi elnökeként a munkavállalók szociális juttatásait volt hivatott megvédeni. Ma pedig általános vezérigazgató-helyettesként, a MÁV politikáját végrehajtva, ő maga lesz az, aki majd csökkenti ezeket a juttatásokat.
(Népszava)
Ajánló:
Korábban:
(2000. szeptember 8.)