A polgári repüléshez tartanak a légierő vadászpilótái<br/>

Vágólapra másolva!
Anyagi okok miatt jelezte távozási szándékát a magyar légierő legjobb pilótáinak többsége - értesült a Magyar Hírlap. A várhatóan nyugdíjazását kérő több mint fél tucat hajózó ugyanis úgy értesült, hogy a tárca számukra hátrányosan akarja módosítani a juttatások rendszerét.
Vágólapra másolva!

Héten dől el véglegesen, hogy hány pilóta int búcsút a légierőnek. Az előzetes beszélgetéseken az egyetlen harci repülő ezred hét pilótája, köztük a kétszer a világ legjobbjának választott Vári Gyula, és utóda, az idén ezt a címet Angliában szintén elnyerő Kovács Péter is jelezte, hogy távozását fontolgatja.

A pilóták nem nyilatkoznak. A háttérben a lap értesülése szerint a légierő folyamatos leépülése mellett az áll, hogy a hajózók tudomására jutott a tárca tervezete a juttatások rendszerének módosításáról. Ez csökkentené a szolgálati járulékokat és kedvezőtlenebbek lennének a nyugdíjba vonulás feltételei is. Ez utóbbi azért is érinti érzékenyen a pilótákat, mert szolgálati éveik duplán számítanak. A kecskeméti Dongó század tagjai ezért még addig akarják kérni a nyugdíjazásukat, amíg a jelenlegi feltételek mellett több millió forintot kapnak a távozáskor. Egy harci gép irányítója jelenleg nettó százezer forint kap, amelyet kiegészít 20 ezer forintos étkezési pénz. A polgári repülésben ennek sokszorosát kereshetik.

A csoportos távozás anyagilag és a harckészültség szempontjából is érzékenyen érinti a légierőt. Egy pilóta kiképzése ugyanis meghaladja a tízmillió forintot, a MiG-29-esek egy repült óra költsége például 2,8 millió forint. A legtöbbet repülő pilóták harmadát a Kecskeméten szolgáló Albatroszok és a leállított MiG-21-esek állományából pótolják majd. Átmeneti zavarok nélkül azonban nem oldható meg a légtér védelme és a NATO-nak tett ajánlások teljesítése. Az átképzés ugyanis mintegy fél évig tart, ezt jelentősen lerövidíteni nem lehet

(Magyar Hirlap)

Ajánló:

Korábban:

(2000. október 14.)