Félmegoldás az M0-s felújítása<br/>

Vágólapra másolva!
Szakértők szerint nem várható igazi áttörés a "halálút" néven elhíresült M0-s körgyűrű hamarosan befejeződő felújításától. Az útburkolat minőségi javítása ugyan sokat segít az út áldatlan közlekedésbiztonsági helyzetén, a frontális ütközések elkerülése érdekében elhelyezendő útpálya-elválasztó elemek azonban új veszélyhelyzetet teremtenek. A körgyűrű betonszalagjának szélessége ugyanis csökken a középre elhelyezett akadály miatt, így az autósoknak nagyon meg kell közelíteniük majd a betonfalat.
Vágólapra másolva!

Csupán félmegoldásként értékelhető az M0-son hamarosan befejeződő több mint 100 millió forintot felemésztő felújítási munkálat - állítják a szakemberek. Az M0-s körgyűrű eddig megépült szakaszának forgalomba helyezése óta több mint hatvanan vesztették életüket a nagy forgalmú főúton. A kétszer két forgalmi sávból álló úton a nehéz tehergépjárművek megnövekedett forgalma az elsődleges veszélyhelyzet. Éppen ezért az illetékesek, a Nemzeti Autópálya Rt. mint kezelő, az Országos, a Budapesti és a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közös akciót indított az út biztonságosabbá tételére.

Az út kezelője 90-100 millió forintot fordított arra, hogy a nehéz-tehergépkocsik által az útban okozott károkat, az úgynevezett vályúsodást felszámolja - tájékoztatta a Népszavát Márfai Mária, a Nemzeti Autópálya Rt. igazgatója. Összesen 17,5 kilométeres távon, a közlekedésbiztonsági szempontból veszélyes útszakaszon javították ki az úthibákat. A napokban megkezdődik a sávokat egymástól elkülönítő útpálya-elválasztó betonelemek elhelyezése is.

Ugyanakkor az rt. vezetője szerint a lerakandó betonfal nem javít túlságosan az út baleseti veszélyességén. Igaz: a személygépkocsik frontális ütközését megakadályozza, az új útelem elhelyezésével azonban tovább csökken az autók által használható úttestrész szélessége. Azaz: a belső sávban közlekedő autósoknak vagy a másik sávban haladó járműveket, vagy az elemet kell megközelíteniük, ami kanyarodáskor komoly balesetveszélyt jelent.

Az út pedig jelenlegi állapotában nem szélesíthető. Sőt: a máig még meg nem épített M0-s szakaszok elkészülését is hátráltathatják a most befejezendő munkálatok. A betonelemek legyártására fordított összeg ugyanis - természetesen - az rt. büdzséjét terheli, így a további építkezés beruházási forrásait csökkentette a hirtelen megkezdett felújítás.

A közlekedési hatóságok és a cég vezetői - várhatóan - még ezen a héten egyeztetnek arról, hogy mikor készítsenek újabb közlekedésbiztonsági felmérést az M0-son - mondta Pausz Ferenc alezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának helyettes vezetője.

(Népszava)

Korábban:

(1999. július 29.)