Magyarország hamarosan csatlakozni fog a nemzetközi közúti fuvarozást végző járművek személyzetének munkájáról szóló Európai Megállapodáshoz (AETR). Ha a csatlakozást kihirdetik, szükségessé válik, hogy a külföldi járműveket ne csak a rendőrség, hanem a közlekedési hatóság is ellenőrizhesse.
A külföldi gépjárművek ellenőrzéshez műszeres vizsgáló állomást biztosít a törvény. A javaslat rögzítené azt is, hogy a túlvezető, azaz a AETR által szabott vezetési időt túllépő áru- és személyfuvarozást végző járművek vezetőit megállásra lehet kényszeríteni.
Változtatásokat javasol a szaktárca a közúti járművezetők és közúti közlekedési szakemberek szakirányú továbbképzésével kapcsolatban is: a részletes szabályzást a kormány rendeletben állapítaná meg.
A javaslat pontosítaná a légiközlekedésről szóló törvény légiközlekedési balesetekkel és repülőeseményekkel kapcsolatos részét is. Az új törvényjavaslat kimondja: a polgári légijárművekkel bekövetkezett légiközlekedési balesetekkel kapcsolatos szakmai vizsgálatokat a közlekedési és vízügyi miniszter által alapított szerv, míg az állami légijárművek baleseteivel kapcsolatos szakmai vizsgálatokat a honvédelmi miniszter által kijelölt szerv végzi. A jelenleg érvényben lévő törvény szerint a vizsgálatokat a légiközlekedési hatóság, illetve a katonai légügyi hatóság végzi.
[origo]
Ajánló:
A jelenleg hatályban lévő törvény szövege