Az Alkotmánybíróság szerint nem kell teljesen megtiltani a dohányáruk reklámozását<br/>

Vágólapra másolva!
Az Alkotmánybíróság szerint a dohányáruk reklámjának szabályozásakor az állam eleget tett az intézményes élet- és egészségvédelmi kötelességének, és teljesítette a gyermekek megfelelő testi, szellemi fejlődésének védelmével kapcsolatos kötelezettségét is. Az Alkotmánybíróság azért foglalkozott most a dohányáruk reklámozásának szabályaival, mert a törvényt támadó indítványt kapott.
Vágólapra másolva!

Az Alkotmánybíróságnak a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény egyes rendelkezéseit támadó indítvány alapján arra a kérdésre kellett választ adnia, hogy sérti-e az egészséges környezethez, illetve a lehető legmagasabb szintű testi és lelki egészséghez való jogot az a törvényi szabályozás, amely nem tiltja meg teljes körűen a dohányáruk reklámozását.

Az Alkotmánybíróság szerint a dohányáruk reklámjának szabályozásakor az állam eleget tett az alkotmányból következő intézményes élet- és egészségvédelmi kötelességének, és teljesítette a gyermekek megfelelő testi, szellemi fejlődésének védelmével kapcsolatos kötelezettségét is. "Ebből következik, hogy az alkotmányból nem vezethető le a dohányáruk reklámjának teljes tilalma" - közölte az Alkotmánybíróság. A határozat szerint mindez nem zárja ki azt, hogy a jogalkotó további korlátozásokat fogalmazzon meg, ha azokra szükség van.

A jelenlegi szabályozás szerint tilos dohányárut reklámozni olyan sajtótermékben, amely alapvetően gyermek-, illetve fiatalkorúakhoz szól, sajtótermék címoldalán, színházban vagy filmszínházban 20 óra előtt, illetve gyermek- vagy fiatalkorúak számára készült műsorszámot közvetlenül megelőzően, annak teljes időtartama alatt és közvetlenül azt követően, játékon és annak csomagolásán. Szintén tilos dohányárut reklámozni közoktatási és egészségügyi intézményben és annak bejáratától számított 200 méteres távolságon belül. Tilos közzétenni olyan dohányreklámot, amely egészséges tevékenységként tünteti fel a dohányzást, dohányzó személyeket ábrázol, továbbá ismert film-, popzenei vagy szórakoztatóipari sztárok képeit vagy nyilatkozatait használja fel. A dohányreklámnak jól olvashatóan, magyar nyelven, a háttérből kiemelve kell tartalmaznia a figyelmeztetést: "A dohányzás súlyosan károsítja az Ön és környezete egészségét", valamint a termék nikotin- és kátránytartalmát.

(MTI)

Korábban:

(Az Üzleti Negyed augusztusi cikke)