Túl van a közvetlen életveszélyen az a huszonegy éves csurgói lány, aki a közlekedési minisztert szállító autóval ütköző Trabant utasa volt. A pécsi klinikán megműtötték máját, stabilizálták állapotát, megszüntették belső vérzését. Orvosai szerint van remény arra, hogy a fiatal nő felgyógyul. A baleset kapcsán a kormányszóvivő közölte: a kormány mélyen együttérez az áldozat és a sérült hozzátartozóival, ám a baleset körülményeivel nem foglalkozott. Mint mondta: a közúti közlekedésben alkalmazott kék lámpával kapcsolatos 1996-os belügyminiszteri rendelet felülvizsgálatának célja a megkülönböztető jelzést használók körének, illetve a kék lámpa használata lehetőségének szűkítése.
Kuncze Gábor SZDSZ-frakcióvezető szerint a belügyminisztersége idején született szabályozás alapján Nógrádi László közlekedési miniszter már most sem használhatott volna megkülönböztető jelzést. Előzőleg Kövér László, a Fidesz elnöke a szabaddemokrata politikus belügyminisztersége alatt elfogadott rendelkezés lazaságát okolta a kék lámpás balesetekért. Kuncze Gábor viszont éppen arra emlékeztetett, hogy 1996-ban jelentősen szigorították a megkülönböztetett jelzés használatát, egyebek mellett az államtitkároktól, sőt több minisztertől visszavonták azt. Szerinte éppen a jelenlegi kormány az, amely korlátlanul osztogatja ezt a jogosultságot, hiszen értesülése szerint már főosztályvezetői szinten is van példa a kék lámpa használatára, egyszer pedig ő maga volt tanúja annak, hogy egy 10-12 éves gyereket szállított egy megkülönböztetett jelzésű autó.
A hónap végéig várhatóan újraszabályozza a belügyminiszter a megkülönböztető jelzésként alkalmazott kék lámpák használatával, engedélyezésével összefüggő kérdéseket - közölte Felkai László, a tárca közigazgatási államtitkára az MTI-vel. Mint mondta: az ilyen sajnálatos tragédiák után mindig felerősödnek a szigorítást sürgető hangok. Az idő múltával viszont ismét növekszik az ilyen lámpáért folyamodók száma. Szerinte jól példázza ezt a helyzetet az a márciusi eset is, amikor Dávid Ibolya igazságügy-miniszter autójának kéklámpa-használatát érte számos kritika. Akkor 555 engedélyt tartottak nyilván, ám azóta ez a szám némileg nőtt. Felkai László szerint az lenne a célszerű, ha a döntési hatáskörrel rendelkezők mérlegelési jogkörét vagy kizárnák, vagy olyan minimálisra szűkítenék, ami már szinte konkrétan rögzítené, hogy kik kaphatnak engedélyt.
(Magyar Hirlap)