Büntetlenül megúszhatja Nógrádi László közlekedési miniszter a múlt hét szombaton a 7-es úton történt tragikus balesetet. Az ORFK közlekedés-igazgatási alosztályának vezetője a Blikk-kel közölte, a rendőrség nem vizsgálhatja, érdemes volt-e egy buszforduló avatása miatt megkülönböztető jelzéssel száguldozni.

Dr. Mándi Sándor alezredes nem titkolta, az Orbán-kormány politikai igényének tett eleget, amikor többek között a közlekedési minisztériumnak is újra kiadták a kék lámpa használatára szóló engedélyt. A rendőrtiszt úgy tudja, az Audi A6-os egyébként csak kék lámpát használt, ami önmagában semmire sem jogosította fel. A sofőr ellen halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt vádat kellene emelni, egyúttal vizsgálni kell az őt utasító Nógrádi miniszter felelősségét is. A kérdés csak az, hogy kinek.

Az alezredes szerint az ORFK nem indíthat vizsgálatot az ügyben. A helyszínre érkező Sinkovics ezredes a felvett helyszínelési jegyzőkönyvet begyűjtötte, miközben a sajtónak és a televíziónak azt nyilatkozta: a Trabantos szabálytalanul, irányjelző nélkül elébe fordult a megkülönböztető jelzést szabályosan használó, 80 km-nél valamivel gyorsabban közlekedő Audinak.

A Trabant vezetőjét, Csizmadia Attilát tegnap a marcali kórházban felboncolták, majd a holttestet az Együttérzés Temetkezési Bt. emberei hazavihették Balatonboglárra.

(Blikk)

Korábban:

(2000.11.02.)