A várost elkerülő út megépítését követeli a közlekedési tárcától a hatvani kistérség. A város már 1997-ben ígéretet kapott arra, hogy 2000-re elkészül az elkerülő út, de máig nem kezdődött meg az építkezés. A térség képviselői ezért azt követelik, hogy a szaktárca 30 napon belül vállaljon kötelezettséget a 21-es és a 32-es főutakat összekötő, a várost elkerülő szakasz megépítésére.

A várost elkerülő út megépítését követeli a közlekedési tárcától a hatvani kistérség. Az erről szóló petíciót szerdán egy tanácskozás keretében nyújtotta át Markotay Sándornak, a minisztérium főosztályvezetőjének Farkas Kálmánné a település polgármestere, a Kistérségi Fejlesztési Társulás elnöke.

A Hatvan mellett elhaladó M3-as autópálya díjasítása óta és különösen azután, hogy megszüntették az eseti díjfizetés lehetőségét, elviselhetetlenné vált a város forgalma. A Jászság és Nógrád közötti, illetve a Miskolc-Budapest irányú forgalom egyaránt a belvároson halad keresztül. A nehéz-teherautók keltette rezonancia következtében már nem csupán az út menti házak, hanem a barokk plébániatemplom falai is repedeznek. Ugyanakkor a rossz műszaki állapotú teherautók okozta környezetszennyezés már-már elviselhetetlen.

A város már 1997-ben ígéretet kapott arra, hogy 2000-re elkészül az elkerülő út, de máig nem kezdődött meg az építkezés. Vajda Pál a 25 ezer lakosú település alpolgármestere forgalmi adatokat ismertetetve elmondta: méréseik szerint évszaktól függően napi 12.000-14.000 gépjármű halad át a városon, mintegy 40 százalékkal több mint 1997-ben. Ezek közül, hozzávetőleg ezer nehéz-teherautó. Az elmúlt év végére például az esztendő elejéhez képest 80 százalékkal nőtt a teherautó-forgalom.

A petícióban a kistérség képviselői követelik, hogy a szaktárca 30 napon belül vállaljon kötelezettséget a 21-es és a 32-es főutakat összekötő, a várost elkerülő szakasz megépítésére. A követelések között az is szerepel, hogy a település mentén húzódó autópálya-szakaszt díjmentesen használhassák az autósok, illetve szükségesnek tartják az egynapos matrica bevezetését.

Markotay Sándor mindezzel kapcsolatban közölte, hogy a 2001-2002-res költségvetésben, az útfenntartási és fejlesztési célelőirányzatban nem áll rendelkezésre a 3 kilométeres elkerülő szakasz megépítéséhez szükséges 3,5 milliárd forint. Elmondta, hogy a tervek elkészültek, ám az építkezés leghamarabb 2003-ban kezdődhetne, amennyiben kap erre pénzt a tárca. Arról is szólt, hogy a minisztérium elismeri ugyan a hatvaniak kérésének jogosságát, ám számos más magyar városban még ennél is nagyobb az átmenő forgalom - vélekedett a főosztályvezető.

(MTI)