Az Országgyűlés gazdasági bizottsága hétfői ülésén Fónagy Jánost, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium leendő vezetőjét hallgatta meg. A miniszterjelölt felvázolta a tárcára váró fontosabb feladatokat és a megoldandó problémákat. Kiemelte az országos közúthálózat fejlesztésének fontosságát, a vasút teljesítménynövelését, a légi közlekedés terén végbemenő globalizációs folyamatot és a posta versenyképességének megőrzését. A testület támogatja Fónagy kinevezését.

''Minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a Közlekedési és Vízügyi Minisztériumnál dolgozó szakemberek változatlan körülmények között folytathassák a munkájukat'' - jelentette ki Fónagy János, a szaktárca leendő vezetője hétfői meghallgatásán. Elmondta: jóllehet a költségvetési tárgyalások olyan stádiumban vannak, amelyben nincs mód jelentős változtatásokra, a források felhasználásánál a prioritások kijelölése komoly felelősséget ró a minisztériumra.

A miniszterjelölt kifejtette: a mintegy 3700 milliárd forintos értéket képviselő országos közúthálózat állapota jelenleg közepesnek, illetve annál rosszabbnak mondható, így a fejlesztés során nem csupán mennyiségi, de minőségi szempontokat is figyelembe kell venni. ''E célra jövőre 66 milliárd forintot, 2002-ben pedig 77 milliárd forintot irányoz elő a költségvetés'' - közölte Fónagy János.

A MÁV-reform kapcsán a leendő miniszter kifejtette: folytatni kell a megkezdett fejlesztéseket, mégpedig úgy, hogy a vasúttársaság teljesítménye észrevehetően növekedjen. A légi közlekedést illetően a miniszterjelölt a világméretű szövetségi rendszerek kialakulásáról beszélt. Mint mondta, a globalizáció nehezíti a kisebb nemzeti légitársaságok működését, amelyek számára jelentős piacvesztéssel jár, ha kimaradnak a nagyobb rendszerekből. Véleménye szerint a Malév és a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) összehangolt fejlesztése meghatározza a polgári légi közlekedés jövőjét.

Fónagy János az árvízi védekezésre is kitért meghallgatása során. Tájékoztatása szerint a szükséges fővédvonalaknak csak a 60 százaléka épült ki. A következő két évre előirányzott hat-hat milliárd forint 80 százalékos kiépítettségre ad módot.

A Magyar Posta Rt. helyzetével kapcsolatban Fónagy János elmondta: miközben a foglalkoztatottak száma alapján ez az ország második legnagyobb vállalata, a teljesítménymutatók szerint a Magyar Posta nincs az első húsz társaság között. A Magyar Posta Rt.-t, mint valamennyi külföldi szolgáltatót, erősen veszélyezteti a helyettesítő termékek térhódítása és a versenytársak növekvő aktivitása - véli Fónagy János.

A gazdasági bizottság elfogadta a beszámolót, s egyhangúlag támogatta Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszterré történő kinevezését. A miniszterjelölt elmondta: jelentősebb
személyi változtatásokat nem kezdeményez a tárcánál, és fő vonalakban folytatni akarja Nógrádi László munkáját.

(MTI)

Korábban:

(2000.11.06.)