Idén új tarifarendszert vezet be a BKV Rt. Az új, szolgáltatásarányos tarifarendszerben többet kell annak fizetnie, aki egy hosszabb útvonalú járművet vesz igénybe. A változtatásokat a következő tarifaemeléssel együtt vezetik be.

"A cégtulajdonos Fővárosi Önkormányzat elvárásainak megfelelően az idén átdolgozza tarifarendszerét a BKV Rt." - nyilatkozta Péterffy Ágoston, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke szerdán. Elmondta: még az első félévben várják a cégtől az első javaslatokat, amelyeket több fórumon megvitatnak. A változtatásokat várhatóan a következő tarifaemeléssel egyidejűleg vezetik be.

A szabad demokrata politikus közölte: a korábbi hazai, illetve a nemzetközi gyakorlat figyelembevételével arra törekszenek, hogy a tarifák szolgáltatásarányossá váljanak. Meg kívánják szüntetni azt az aránytalanságot, hogy jelenleg egyaránt 100 forintot fizet az, aki például a 15 kilométer hosszúságú útvonalat bejáró 173-as buszon utazik, és az, aki az 1,5 kilométeren közlekedő 165-ös buszt veszi igénybe. A politikus nem vitatja, hogy a szolgáltatásszűkítés egyfajta burkolt áremelésnek is tekinthető. Meggyőződése azonban, hogy szükség van a szolgáltatással arányos jegyrendszerre.

Péterffy emlékeztetett arra, hogy az 1990-es évek elején már foglalkozott a Fővárosi Önkormányzat ezzel a kérdéssel. Akkor egyebek mellett felvetődött az úgynevezett zónás jegyrendszer ötlete. A nyugati nagyvárosokban gyakori, hogy a centrumból kiindulva övezeteket alakítanak ki. Péterffy Ágoston szerint ilyen megoldás lehetne, ha a Dunát tekintenék választóvonalnak a jegyáraknál. "Alkalmazható lenne a párizsi megoldás is, ahol reggelente az első osztályú metrókocsikban drágábban lehet utazni" - vélte a politikus.

(MTI)

Ajánló: