Vádemelési javaslat született a Nógrádi-baleset ügyében<br/>

Vágólapra másolva!
Elkészült a vádemelési javaslat a tavaly október 28-án, az ordacsehi elágazónál történt, két halálos áldozatot követelő baleset ügyében, amelynek során a volt közlekedési minisztert, Nógrádi Lászlót szállító Audi ütközött egy Trabanttal. A rendőrség megállapította: mindkét gépkocsivezető vétett a közlekedés szabályai ellen.
Vágólapra másolva!

A több hónapig tartó, február 27-én lezárt vizsgálat eredményéről Sinkovics Ferenc alezredes, a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedési osztályvezetője elmondta: a megkülönböztető jelzéseket használó Audi vezetője, Letenyei Ferenc vétett, éspedig többszörösen is a közlekedési szabályok ellen, de a kanyarodás szabályában hibázott a Trabant helyszínen életét vesztő vezetője, Csizmadia Attila is. "Ha szabályosan kanyarodott volna balra nagy ívben, és nem akarta volna elnyesni a kanyart, akkor elkerülhető lett volna az ütközés" - mondta a szakember. Hozzátette: arról is meg kellett volna győződnie a Trabant vezetőjének, nem előzi-e őt egy másik jármű.

"Mindez nem mentesíti az Audi vezetőjét a felelősség alól" - állították egybehangzóan a sajtótájékoztatón részt vevő rendőri vezetők. Tóth János ezredes, a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság közbiztonsági igazgatója elmondta: az Audi vezetője 130-140 kilométeres sebességgel haladt az ütközés előtti pillanatban, vagyis jóval féktávolságon belül észlelte a kanyarodni szándékozó Trabantot. "A műszaki szakértők véleménye alapján a rendőrség megállapította, hogy az ütközés elkerülhetetlen volt" - jelentette ki az igazgató.

A megkülönböztető jelzést használó Audival, de általában az ilyen jelzéssel közlekedő járművekkel kapcsolatosan Tóth János azt mondta: a megkülönböztető jelzést használó jármű vezetője nem veszélyeztetheti az élet- és vagyonbiztonságot, és minden esetben meg kell győződnie arról, hogy a megkülönböztető jelzésekre tekintettel vannak-e más járművek vezetői. "Az Audi sofőrje ezt figyelmen kívül hagyta" - mondta a közbiztonsági igazgató.

Tóth János arról is szólt, hogy az Audi megkülönböztető fényjelzése jól, mintegy 180 méterről látható volt, a hangjelzés azonban nem felelt meg a kívánalmaknak.

A rendőrség az Audi vezetőjére vonatkozóan a halálos közúti közlekedési baleset okozásának vétségét megállapítva terjeszti a vádemelési javaslatot az ügyészség elé. Ezzel megegyező vétséget állapítottak meg a Trabant vezetőjével szemben, ám az elkövető halála miatt vele szemben az eljárást megszüntették.

"A Trabant vezetőjének és utasának, a fiatalember menyasszonyának halálát okozó baleset vizsgálatát minden körülményre kiterjedően nagyon alaposan jártunk el" - közölte a közbiztonsági igazgató. Hozzátette: megállapításaikkal, a vizsgálat eredményével kapcsolatosan az érintett felek jogi képviselőinek nem volt észrevételük.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a megkülönböztető jelzés használatát elrendelő volt közlekedési miniszter, Nógrádi László felelősségét a rendőrség nem vizsgálta.

(MTI)

Korábban:

(2001. március 5.)