Nagy valószínűséggel nem kerülhetik el a gyanúsítotti kihallgatást annak a Tu-154-es repülőgépnek a pilótái, amely múlt év július 4-én Szalonikiben behúzott futóművel kísérelt meg leszállást. A repülőgép több mint száz utassal a fedélzetén másodpercekig hason csúszott a betonon, mire elegendő sebességet gyűjtött az újbóli felemelkedésre. A fékszárnyak egy része leszakadt, s a gép törzsének hátsó része, valamint a futógondola súlyosan megrongálódott. A második leszállás ennek ellenére szerencsére zökkenőmentes volt.
A Tu-154-es háromtagú személyzetének hibája már beigazolódott a lefolytatott belső vizsgálatok során. Az észak-görögországi repülőtér megközelítésekor a Tu-154-est a kapitány vezette, s az ő utasítására a másodpilótának kellett volna kiengednie a futóművet. A folyamatot, vagyis a leszállás előtti teendőket a szabály szerint a fedélzeti mérnöknek kellett volna ellenőriznie, egy kontroll-lista felolvasásával. Tény azonban, hogy a vészhelyzet kialakulásához a szaloniki légikikötő körüli problémák is hozzájárultak.
A magyar rendőrség jogsegély keretén belül kérte ki a görög hatóságok vizsgálati anyagát. A légi közlekedés veszélyeztetésének alapos gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen indított nyomozást - a jegyzőkönyvek megküldéséig még szeptemberben felfüggesztették. A több mint száz oldalas dokumentáció néhány hete érkezett meg az ügyészségre, ahonnan a napokban küldték tovább a BRFK közlekedésrendészetére, utasítva a rendőröket a nyomozás folytatására. Bár néhány oldal még lefordításra vár, csaknem bizonyos, hogy büntetőeljárás alá vonják a két pilótát és a fedélzeti mérnököt.
(Magyar Hirlap)
Ajánló:
Korábban:
(2000. augusztus 5.)