Gyanúsítottként hallgathatják ki a Malév-pilótákat<br/>

Vágólapra másolva!
Rövidesen gyanúsítottként fogják kihallgatni annak a Malév-gépnek a háromfős személyzetét, amely múlt nyáron Szalonikiben behúzott futóművel kísérelt meg leszállást - értesült a Magyar Hírlap. A Fővárosi Főügyészség utasítására légi közlekedés veszélyeztetésének alapos gyanúja miatt folytatja a rendőrség a szeptemberben felfüggesztett nyomozást.
Vágólapra másolva!

Nagy valószínűséggel nem kerülhetik el a gyanúsítotti kihallgatást annak a Tu-154-es repülőgépnek a pilótái, amely múlt év július 4-én Szalonikiben behúzott futóművel kísérelt meg leszállást. A repülőgép több mint száz utassal a fedélzetén másodpercekig hason csúszott a betonon, mire elegendő sebességet gyűjtött az újbóli felemelkedésre. A fékszárnyak egy része leszakadt, s a gép törzsének hátsó része, valamint a futógondola súlyosan megrongálódott. A második leszállás ennek ellenére szerencsére zökkenőmentes volt.

A Tu-154-es háromtagú személyzetének hibája már beigazolódott a lefolytatott belső vizsgálatok során. Az észak-görögországi repülőtér megközelítésekor a Tu-154-est a kapitány vezette, s az ő utasítására a másodpilótának kellett volna kiengednie a futóművet. A folyamatot, vagyis a leszállás előtti teendőket a szabály szerint a fedélzeti mérnöknek kellett volna ellenőriznie, egy kontroll-lista felolvasásával. Tény azonban, hogy a vészhelyzet kialakulásához a szaloniki légikikötő körüli problémák is hozzájárultak.

A magyar rendőrség jogsegély keretén belül kérte ki a görög hatóságok vizsgálati anyagát. A légi közlekedés veszélyeztetésének alapos gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen indított nyomozást - a jegyzőkönyvek megküldéséig – még szeptemberben felfüggesztették. A több mint száz oldalas dokumentáció néhány hete érkezett meg az ügyészségre, ahonnan a napokban küldték tovább a BRFK közlekedésrendészetére, utasítva a rendőröket a nyomozás folytatására. Bár néhány oldal még lefordításra vár, csaknem bizonyos, hogy büntetőeljárás alá vonják a két pilótát és a fedélzeti mérnököt.

(Magyar Hirlap)

Ajánló:

Korábban:

(2000. augusztus 5.)