A filmen egy női arcot és lábfejet cirógató sárga rózsa, valamint a "Magyarország - 1000 éve Európa szívében" felirat látható, majd a következő mondatok hangzanak el: az emberi jogok a szereteten, az őszinteségen és a megbecsülésen alapulnak; Magyarország - jogodban áll szeretni. Az Országimázs Központ ezzel kívánja ellensúlyozni az AI szlovéniai kampányát, amelyben egy véres lábfej illusztrálta az állítólagos rendőri brutalitást Magyarországon.
A filmet kedden, szerdán és csütörtökön főműsoridőben, naponta háromszor játsszák le ugyanazon a négy tévécsatornán - két kereskedelmi és két közszolgálati adón - amelynek nézői az Amnesty International reklámfilmjét láthatták.
Egy képkocka a magyar reklámból |
Akárcsak az AI reklámjában, az ellenreklámban is egy láb a főszereplő. Azonban az AI-s láb egy férfié és csúnya, az igazi magyar láb viszont női és szép. Az AI-s láb a brutalitást mutatja, a magyar láb a szeretet.
Az Amnesty International (AI) szlovéniai szekciójának reklámjában egy meztelen, véres lábfej látható, a következő felirattal: "P. O. 39 éves rendőr, Magyarország. Képzeljék el, hogyan nézhet ki az áldozata! Állítsák le a kínzást! Támogassanak bennünket! Amnesty International." Hiába kért elnézést a szlovéniai AI vezetője, az Országimázs Központ ragaszkodott az ellenkampányhoz. Azt állították, hogy az AI reklámja indokolatlanul rossz színben tünteti fel az országot, és a véres láb nem is egy magyar rendőr lába. A televíziós reklámspotot a Happy End Kft. készítette el. A film elkészítése és sugárzása összesen közel 23 millió forintba került.
(MTI)