Kedden kezdik vetíteni Szlovéniában az Országimázs reklámfilmjét <br/>

Vágólapra másolva!
Szlovéniában kedden kezdik vetíteni az Országimázs Központ reklámfilmjét, amely a "Magyarország - jogodban áll szeretni" szlogennel válaszol az Amnesty International (AI) közelmúltbeli kampányára. Az AI a rendőri brutalitás elleni reklámjában egy véres láb volt a főszereplő, amelyre ráfogták, hogy egy magyar rendőré, az OK ellenreklámjában egy szép női lábat cirógatnak virággal. Az ellenkampány összköltsége 22,7 millió forint.
Vágólapra másolva!

A filmen egy női arcot és lábfejet cirógató sárga rózsa, valamint a "Magyarország - 1000 éve Európa szívében" felirat látható, majd a következő mondatok hangzanak el: az emberi jogok a szereteten, az őszinteségen és a megbecsülésen alapulnak; Magyarország - jogodban áll szeretni. Az Országimázs Központ ezzel kívánja ellensúlyozni az AI szlovéniai kampányát, amelyben egy véres lábfej illusztrálta az állítólagos rendőri brutalitást Magyarországon.

A filmet kedden, szerdán és csütörtökön főműsoridőben, naponta háromszor játsszák le ugyanazon a négy tévécsatornán - két kereskedelmi és két közszolgálati adón - amelynek nézői az Amnesty International reklámfilmjét láthatták.

Egy képkocka a magyar reklámból

Akárcsak az AI reklámjában, az ellenreklámban is egy láb a főszereplő. Azonban az AI-s láb egy férfié és csúnya, az igazi magyar láb viszont női és szép. Az AI-s láb a brutalitást mutatja, a magyar láb a szeretet.

Az Amnesty International (AI) szlovéniai szekciójának reklámjában egy meztelen, véres lábfej látható, a következő felirattal: "P. O. 39 éves rendőr, Magyarország. Képzeljék el, hogyan nézhet ki az áldozata! Állítsák le a kínzást! Támogassanak bennünket! Amnesty International." Hiába kért elnézést a szlovéniai AI vezetője, az Országimázs Központ ragaszkodott az ellenkampányhoz. Azt állították, hogy az AI reklámja indokolatlanul rossz színben tünteti fel az országot, és a véres láb nem is egy magyar rendőr lába. A televíziós reklámspotot a Happy End Kft. készítette el. A film elkészítése és sugárzása összesen közel 23 millió forintba került.

(MTI)