A sztrádarendőrség ügye már évek óta szerepel a napirenden. Az egy évvel ezelőtti tervek szerint az idei év elejétől, majd a legutóbbi elképzelések szerint félévtől kezdett volna működni az alakulat.
A lap úgy tudja: az ORFK szakemberei a közelmúltban két változatban is beterjesztették a belügyi tárcának az egység létrehozására vonatkozó elképzeléseiket. Az egyik alternatíva szerint önállóan működő, központi irányítás alá tartozó egységet kellett volna létrehozni. A másik változat szerint pedig az egyes sztrádák ellenőrzésére a pályák mellett lévő megyék rendőreiből hozhattak volna létre egy-egy "kiemelt" kapitányságot. A belügyi tárca vezetése azonban értesüléseink szerint indoklás nélkül "félretette" a javaslatokat.
A tervezett rendőri egység létszáma 120-180 személy lett volna. Egy-egy őrshöz hat motoros járőr és öt gépkocsi tartozott volna. Az első "kirendeltséget" az M3-as autópálya egyik csomópontjában, Füzesabonynál, a másodikat pedig az M7-es mellett, Siófokon hozták volna létre.
Az autópálya-rendőrség megalakítására nagy szükség lenne - vélik a szakértők. A sztrádákon ugyanis megszaporodtak a bűncselekmények, s hazánk csatlakozott az európai fuvarozási egyezményhez, amelyben vállaltuk, hogy folyamatosan ellenőrizzük a tranzitforgalmat.
(Népszava)
Ajánló:
Korábban:
(2000. május 15.)