Nyíregyháza polgármestere szerint az M3-as autópálya nyomvonalának ismételten tervezett módosítása a sztráda építésének elodázását szolgálja.
Csabai Lászlóné keddi, nyíregyházai sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: az újabb nyomvonal-változtatás azt jelenti, hogy új egyeztetésre, új hatástanulmány készítésére van szükség, amihez idő kell.
A polgármester idézte a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatójának hozzá írt levelét, amelyben a cég vezetője annak a véleményének adott hangot, hogy 2003-ban kezdődik meg az M3-as továbbépítése Polgártól az ukrán határ irányába.
- Ennek alapján azt kell mondjam, hogy Fónagy János közlekedési miniszter minapi nyilatkozata, miszerint az autópálya 2004-ben eléri Nyíregyházát, megkérdőjelezhető, de vélekedhetnék úgy is, hogy nem igaz - mondta Csabai Lászlóné.
A polgármester kifejtette: semmi értelme nincs a nyomvonal újabb megváltoztatásának, hiszen Debrecenig mindenképpen bekötő autóutat kell építeni.
A korábbi változat szerint a bekötőút kialakítása Polgártól, a mostani módosítás alapján pedig Pród településtől történne Debrecenig.
- Néhány kilométer különbségről van szó, amiért nem érdemes elodázni az autópálya építését, hacsak nem szándékos hátráltatásról van szó - fűzte hozzá Csabai Lászlóné.
Fontosnak tartotta hozzátenni: azt természetesnek és kívánatosnak tartja, hogy az ország második legnagyobb városát, Debrecent bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, tehát nem rivalizálás vezérli a mostani tiltakozása megfogalmazásánál.
Megemlítette még: nem felel meg a valóságnak az, hogy a természetvédelmi területek miatt van szükség a nyomvonal módosításra, hiszen az új változat is érint védett határrészeket.
Bejelentette: mint szocialista országgyűlési képviselő, a parlamentben interpellálni fog az ügyben, hiszen az M3-as autópálya minél hamarabbi megépítése Szabolcs-Szatmár-Bereg megye felzárkózási esélyeit nagyban javítaná.
A közlekedési tárca nem kérte fel a Nemzeti Autópálya Rt.-t, hogy az M3-as autópálya Polgár utáni szakaszára új nyomvonalat terveztessen - közölte Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának szerdai ülésén.
Hozzátette: eddig legalább öt nyomvonal-változat készült, és elképzelhető, hogy újabbak is lesznek, ám sem tárca-, sem pedig kormánydöntés nem született, merre fog tovább vezetni 2003-tól az M3-as autópálya.
Az eddigi legvalószínűbb nyomvonal Polgár után Nyíregyházát délről kerülné ki. Szerdai sajtóhírek szerint viszont az autópálya először Debrecen felé épülne meg, majd később egy leágazás készülne el Nyíregyháza felé.
(MTI)