Átadták az Erzsébet híd lehajtóját, megnyílik az Attila út, és véget ér a káosz a Hűvösvölgy környékén is. Az iskolakezdés előtti napokban már elviselhetetlenné vált helyzet valamelyest javulhat, bár az utak nem lettek szélesebbek, csak felújították őket.

Elkészültek az idei év legfontosabb budai közlekedési felújításai. Szerdán átadták a forgalomnak az Erzsébet-híd lehajtóit és az Attila út Döbrentei tér és Mikó utca közötti szakaszát. Már a múlt héten befejeződött a Szent Gellért rakpart, illetve a Hegyalja út rekonstrukciója.

Az Erzsébet híd felújított lehajtóit ünnepség kíséretében adták át, Demszky Gábor főpolgármester részvételével. A hídavatás hagyományához híven az új lehajtókon söröshordót gurítottak át. A főpolgármester elmondta, hogy a nagyszabású építkezésekre összesen 1 milliárd forintot fordítottak. A lehajtókon ismét mindhárom irányban el lehet hagyni a hidat, sőt a középső ágon haladók, akik eddig csak az Attila út felé mehettek, mától balra kanyarodva egyszerűbben elérhetik a Hegyalja utat is. A déli óráktól eredeti útvonalán fut a 7-es autóbusz.

A második világháború után újjáépített Erzsébet hidat - a lehajtókkal együtt - 1964-ben helyezték forgalomba. A lehajtókhoz utoljára 1972-ben nyúltak, amikor a hídon megszüntették a villamosközlekedést, és ehhez kisebb átalakításokat kellett végezni. A mostani, június 20-án kezdődött rekonstrukció során felújították a 333 méter hosszú felüljáró-rendszert, a Hegyalja út alsó végén lévő forgalmi csomóponttal és a kapcsolódó Döbrentei téri úthálózattal együtt, összesen 20 ezer négyzetmétert. Fölszedték a régi aszfaltot, majd új szigetelést, és háromrétegű aszfaltburkolatot kapott az útfelület. Újjáépítették a szegélyeket és a korlátokat is. Kicserélték a híd saruinak egy részét, a víznyelőket, csepegtetőket, vízköpőket.

Folytatják a munkálatokat a lehajtók alatti területen, itt egyelőre a megváltoztatott forgalmi rend marad érvényben, és a lehajtók alatt, a Hegyalja úti csomópontban továbbra is torlódásokra lehet számítani. A teljes átadás várhatóan október 30-án lesz. Addig az összes érintett utat egy szintbe hozzák, felújítják a Hegyalja út alsó szakaszán a Gellért-hegy támfalait és az Erzsébet híd alatti gyalogos aluljárót.

Az Attila út 1200 méteres szakaszát, a Mikó utca és a Döbrentei tér között szintén szerdán adták át. Itt május végén kezdődtek a munkálatok, hatalmas közlekedési káoszt okozva a környéken. Az [origo] a Fővinform vezetőjétől, Rosta Mariantól megtudta, hogy szerdától az Attila úton végig, kétszer két sávon lehet ismét autózni. A forgalmi rend nem változott, de a parkolási rendet több helyen is szabályozták. Átépítették a Dózsa György téri parkolót, az Alagút előtti és utáni rövidebb útszakaszokon a járdán jelölték ki a parkolóhelyeket. Az 5-ös és a 78-as busz mától az eredeti útvonalán közlekedik, a megállók ismét a régi helyükön vannak.

Az Attila utat utoljára a hatvanas évek végén újították fel. Jelenleg itt is többrétegű, nagy teherbírású aszfaltrétegen haladnak a járművek. Ennek a szakasznak, 16 ezer négyzetméter útfelületnek a felújítása 400 millió forintba került, de sok helyen szükség volt a közműhálózat cseréjére vagy felújítására, amire újabb 300 millió forintot fordítottak. Elvégezték a víz-, csatorna-, és gázvezetékek, valamint az elektromos- és távközlési kábelek cseréjét. Ezenkívül felújították az Attila úti fasort, a fák köré új, egyedi védőkorlátokat helyeztek. Itt is folynak még utómunkálatok, az átadást szeptember közepére tervezik.

Ugyancsak szerdán adták át a Hűvösvölgy felé vezető úton hetek óta lezárt hidat. Az elmúlt napokban a lezárások miatt másfél óráig tartott az út Hidegkútra. A kis hídon kétszer egy sávban lehet áthajtani. Eredeti útvonalukon közlekednek a gyors 56-os buszok is. A Fővinform szerda délutáni tájékoztatása szerint a Moszkva téren és a Szilágyi Erzsébet fasorban szinte mozdulatlanul állt a kocsisor, ennek oka azonban a szokásos délutáni csúcs.

[origo]