Újabb sztrádavesztegetés

Újabb korrupciógyanús ügyletre bukkant a Magyar Autópálya-építő Konzorcium a sztrádaépítések kapcsán. A főszereplő ezúttal is az M7-es építésénél "ügybe keveredett" két társaság, a színhely azonban most az M3-as. Az érintett társaságok két vezetőjét egyébként tegnap előzetes letartóztatásba helyezték, még a korábban kipattant üggyel összefüggésben. Információink szerint elképzelhető, hogy hamarosan bővül a gyanúsítottak köre.

A lap információja szerint újabb gyanús alvállalkozói megállapodásokra bukkant a sztrádaépítésekkel megbízott Betonút-Vegyépszer duóból álló Magyar Autópálya-építő Konzorcium vezetősége a szerződések vizsgálata során. A korrupció gyanúja ismét azzal a két társasággal - a Körép Kft.-vel és a Hope-Bau Kft.-vel - szemben merült fel, amelyek az M7-esen végzett munkáik kapcsán is vesztegetési ügybe keveredtek. Ezúttal a két társaság az M3-as autópálya épülő szakaszán "végzett tevékenysége" kapcsán került gyanúba.

A Népszava úgy tudja: a Körép Kft. a megrendelést a szerződésben rögzített bejelentési kötelezettségét elmulasztva továbbadta a Hope-Bau Kft.-nek, amelyet az - a konzorcium feltételezése szerint kenőpénz fejében - ugyancsak átadott egy másik alvállalkozónak.

Értesülések szerint az alvállalkozók az M3-as Füzesabony és Polgár szakaszán elvégzendő földmunkákra és hídalapozásra kaptak megrendelést, a munkálatok értéke meghaladta a félmilliárd forintot. A kivitelezést azonban az alvállalkozók, illetve azok megbízottai nem kezdték meg a megállapodásokban előírt időpontban, később pedig minőségi kifogások merültek fel az elvégzett munkával kapcsolatban.

A lap információija szerint a konzorcium vezetősége még vizsgálja a megállapodásokat, s ha a gyanúja beigazolódik, a cégvezetés ismét a rendőrséghez fordul.

Az M7-es ügyében vesztegetéssel gyanúsított két vállalkozót október 4-ig előzetes letartóztatásba helyezte a Pesti Központi Kerületi Bíróság. Az alapos gyanú szerint ugyanis a Hope-Bau Kft. egyik vezetője, P. Csaba nyolcmillió forintot kért - és kapott - T. Csabától a több százmillió forintos alvállalkozói szerződés megkötéséhez.

A vállalkozók 2001 januárjában egyszer már szerződtek arról, hogy T. Csaba magánvállalkozóként csatornatisztítási munkálatokat és műszeres vizsgálatokat végez az M7-es autópálya építésénél. A magánvállalkozó fel is vonult az építési területre, ám elfogyott a pénze, így nem tudta megkezdeni a munkát. Így tőkeszerzés céljából T. Csaba februárban megalapította a M-Aut Rt.-t. P. Csaba azonban csak nyolcmillió forint ellenében volt hajlandó megkötni a korábbi, csatornatisztításra vonatkozó szerződést a részvénytársasággal. Mivel a pénzt megkapta, február 15-én több százmilliós megrendeléshez juttatta a M-Aut Rt.-t.

A vállalkozók előzetes letartóztatására a bíróság döntése szerint azért volt szükség, mivel fennáll a veszélye, hogy szabadlábon összebeszéléssel, tanúk befolyásolásával, valamint tárgyi bizonyítékok eltüntetésével próbálnák meghiúsítani az eljárást. A gyanúsítottak fellebbeztek a végzés ellen, így az még nem jogerős.

A lap úgy tudja: az ügyben tovább bővülhet a gyanúsítottak köre.

Korábban:

Előzetesben az M7-essel kapcsolatos korrupció gyanúsítottjai