Az M9-es-beruházásban sem vehet részt Orbán Győző konkurense

Vágólapra másolva!
Zarándok János, a Mészkő és Dolomit Kft. vezetője újabb megrendeléstől esett el. Most a tervezett M9-es út mellett bányászott volna. Az üzlet azonban meghiúsult, mert az egyik részt vevő, Farkas Endre, Farkas Lászlónak, a Vegyépszer Rt. autópálya-projektigazgatójának testvére lemondta. Farkas és Zarándok 100 milló forinton vesztek össze; az MD vezetője szerint ezért estek el a 300 milliós üzlettől.
Vágólapra másolva!

"A tervezett M9-es gyorsforgalmi út közelében együtt választottuk ki a Tolna-Mözs bányát Farkas Lászlóval, a Vegyépszer Rt. autópálya-projektigazgatójával" - nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Zarándok János, a Mészkő és Dolomit Kft. (MD) többségi tulajdonosa. A tárgyalásban közvetítői szerepet játszott Tóth Ferenc fideszes képviselő, a Mészkő és Dolomit Rt. igazgatósági tagja is. Zarándokék a korábbi tapasztalatok alapján tisztában voltak azzal, hogy a Mészkő és Dolomit Kft. neve "rosszul cseng" az autópálya-bizniszben, ezért a bányával kapcsolatban addig kapott engedélyeket az MD átruházta termelési igazgatójának vállalkozására.

A közösen kiszemelt bányára azonban nem jött létre az üzlet: Farkas Endre, Farkas Lászlónak, a Vegyépszer Rt. autópálya-projektigazgatójának testvére nemrég lemondta azt - tette hozzá Zarándok. Pedig 300 milliós értéket lehetett volna kibányászni, amelyből azonban 200 millió forintot igényelt volna Farkas Endre cége, amennyiben létrejön az üzlet - mondta lapunknak Zarándok. A vita abból keletkezett, hogy Zarándok egyenlő arányban akarta megosztani a 300 milliót a bányavállalkozó, vagyis az MD termelési igazgatójának vállalkozása, a földtulajdonosok és a kitermelő között. Így 100 millió forint jutott volna a földtulajdonosoknak is. Ezzel azonban Farkas Endre nem értett egyet. A szakhatósági engedélyeket nem kaptuk meg a bányára - közölte Zarándok. Tóth Ferenc, a Fidesz parlamenti képviselője nem kívánt az ügyben nyilatkozni. A földtulajdonosok képviselőjét, Lőrincz Józsefet lapzártánkig nem sikerült elérni, Farkas Endre pedig - akinek üzenetet hagytunk - nem hívta visszaszerkesztőségünket.

Farkas László lapunkkal közölte: ő nem tárgyalt a tolna-mözsi bányáról. A Vegyépszer Rt. autópálya-projektigazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta: a konzorciumon belüli munkamegosztás szerint a Betonút Rt. készíti az M9-esnél az utakat, a Vegyépszer pedig a Ganzzal a hidakat. Tudomása szerint a Betonút Rt.-nek megvannak az anyaglelőhelyei - Bogyiszló mellett nyitottak bányát. Zarándok János szerint cége 30 millió forintot költött eddig a mözsi bányára: kutatásra, próbafúrásra.

Az MD Magyarország legnagyobb mészkő- és dolomitvállalkozása. A Dunaferr dolomitbeszállításnál konkurense a miniszterelnök édesapja, Orbán Győző többségi tulajdonában lévő bányatársaságnak. Az autópálya mentén 30 bányával rendelkező bányatársaság eddig egyetlen deka anyagot sem szállíthatott egyik autópályához sem.

Korábban: