Halaszthatatlan a 2-es metró vonalának felújítása

Vágólapra másolva!
A BKV rendszeres időközönként méri és ellenőrzi az alagutak, így az óvóhelyek állapotát is. Ezen mérések során derült ki a közelmúltban, hogy halaszthatatlanul fel kell újítani a 2-es metró vonalát. Folyik a beruházás előkészítése.
Vágólapra másolva!

Jelenleg mintegy 70 ezer budapesti lakos szorulna ki a földalatti óvóhelyekről egy esetleges katonai csapás alkalmával. A 200 ezer ember befogadására képes 2-es és 3-as metró vonalán található 12 óvóhely szektorból ugyanis négy-öt olyan rossz állapotban van, s olyan javításokat végeznek rajtuk, hogy nem tudnák azonnal a menekültek fogadására alkalmassá tenni őket - közölte a Magyar Hírlap kérdésére Kósa András, a Metró Igazgatóság infrastrukturális főmérnöke.

A BKV rendszeres időközönként méri és ellenőrzi az alagutak, így az óvóhelyek állapotát is. Ezen mérések során derült ki a közelmúltban, hogy halaszthatatlanul fel kell újítani a 2-es metró vonalát. Folyik a beruházás előkészítése. A becslések szerint a több mint 20 milliárd forintba kerülő felújítás során, amely várhatóan 2002-től 2007-ig tart, csak korlátozásokkal közlekedik majd a metró. Mivel nem lehet teljes egészében lezárni a tömegközlekedés elől a fővárosi lakók által legsűrűbben igénybe vett földalattit, ezért valószínűleg nem negyed 12-ig, hanem csak este 9-ig jár majd a metró, s előfordulhat, hogy hétvégeken egyáltalán nem közlekedik. Ha majd esetleg akad olyan nyár a felújítás időszaka alatt, amikor nem terhelik Budapestet jelentősebb útfelbontások, akkor - a tervek szerint - a nagy szabadságolások időszakában akár egy-két hónapra is kikapcsolnák a forgalomból a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között közlekedő szerelvényeket.

Azonban alighogy véget ér majd a 2-es vonal felújítása, valószínűleg máris meg kell kezdeni a 3-as metrón is a hasonló munkálatokat. Ugyanis e vonal életkora is eléri lassanként a három évtizedet. (1976-ban adták át az első szakaszt.)

A budapesti metróknál a legnagyobb problémát a beázások okozzák. Nem tud eredményesen védekezni a BKV a víz ellen, mert ha valahol megállítják a szivárgást, nem sokkal később ugyanaz a víz máshonnan bukkan elő az alagútban. A BKV egyelőre nem tehet mást, minthogy összegyűjti és "mederbe terelve" elvezeti az alagutakban hívatlan vendégként fel-felbukkanó folyásokat. Vízbetöréstől azonban semmiképp sem kell tartani - állítják a szakemberek. A metró legszárazabb szakasza épp a Duna alatt található, a folyómedertől 20-25 méterrel mélyebben húzódik az alagút. A földalatti közlekedés biztonsága érdekében minden nap tízfős csoport ellenőrzi a vizesedések veszélyeit, s a metróalagút műszaki állapotát.