Parlamenti vizsgálat a csónakházak eladása ügyében

Vágólapra másolva!
Vizsgálatot indított a római-parti bérlők kezdeményezésére a parlament ifjúsági és sportbizottsága a partszakasz csónakházainak privatizációjával összefüggésben. A bizottság fideszes tagjainak kérésére a vizsgálat nemcsak a közelmúltban eladott ingatlanokra, hanem az állami tulajdon felett rendelkező Sportlétesítmények Rt. eddigi munkájára, illetve hosszú távú koncepciójára is kiterjed - tájékoztatta a Népszavát az ellenőrzési bizottság elnöke. A bizottság várhatóan néhány héten belül elkészül a sportingatlanok privatizációjáról szóló jelentésével.
Vágólapra másolva!

Mint arról tegnap beszámoltunk, akár egymilliárd forintot is kereshet az R-Projekt cégcsoport három római-parti csónakházon. Azokat a közelmúltban vette meg a Sportfólió közvetítésével az Ifjúsági és Sportminisztérium fennhatósága alatt álló Sportlétesítmények Rt.-től tízezer forintos négyzetméter- áron. Az adásvételi szerződést ügyvédként az a Lissák Marcell jegyzi, akinek csalás miatt indult büntetőpere még nem zárult le. A három vízi telepen ma ugyan csónakházak és üdülőkabinok állnak, ám a bérlők szerződése még az idén lejár, s az 5,2 hektáros terület heteken belül kikerül az építési tilalom alól. Az információk szerint már nagyrészt elkészültek a tervek, amelyek szerint luxus vízi paradicsom épül a Rómain úszómedencével, garázzsal, üdülőkomplexumokkal az eddigi rozzant kabinok helyén.

Érsek Zsolt, az illetékes parlamenti bizottság ellenőrzési albizottságának elnöke szerint a vizsgálatnak kell tisztáznia, hogy az R-Projekt mire használná a megszerzett területet, illetve egyértelműen garantálja-e, hogy továbbra is megmarad az ingatlanok eredeti funkciója. Az eladott ingatlanok eddigi bérlői felháborítónak tartják, hogy az üzemeltető évtizedeken keresztül több tízezer forintot szedett be tőlük a pár négyzetméteres kabinokért és csónaktároló helyért, a telepeket azonban teljesen elhanyagolta. Mindezek után arra hivatkozva, hogy azok lepusztultak, ki akarják tenni őket. A bérlők egyébként többször próbálták felvenni a kapcsolatot az R-Projekttel, azonban az új tulajdonos által megadott címen ilyen nevű céget nem találtak. Az R-Projekt egyébként a bizottsági tagok előző kihelyezett ülésének meghívójára sem reagált, ahogyan lapunk megkeresésére sem válaszol több napja. A bérlők szerződése ugyanakkor a napokban, vagyis csaknem egy időben a területre ideiglenesen elrendelt építési és bontási tilalom feloldásával lejár. Esélyük a szerződések meghosszabbítására a jelek szerint igen csekély.

A Római-parti vízi és sportélet létét veszélyeztetik a közelmúlt privatizációi, s mindez annak a minisztériumnak az asszisztálása mellett, amelynek kiemelt feladata éppen a sportolási lehetőségek minél szélesebb körű biztosítása lenne - vélekedett Juhász Ágnes, a Magyar Természetbarát Szövetség vízitúra-bizottságának vezetője, aki egyébként 1998-2000 között a Sportlétesítmények Rt. igazgatótanácsának tagja volt. Szerinte az R-Projekt nem vállalt megfelelő garanciát arra, hogy a mintegy 300-400 csónak számára továbbra is biztosítják a tárolóhelyet.

Az adásvételi szerződés szerint az R-Projekt 50 millió forintos kötbért köteles fizetni, amennyiben nem biztosítja a csónakok újbóli elhelyezését, azonban Balázs Csaba, az ingatlaneladás pályáztatásával megbízott Sportfólió Kht. ügyvezető igazgatója is lehetségesnek tartja, hogy az új tulajdonosnak inkább megéri kifizetni a kötbért, mint új csónakházakat építeni. Ugyanakkor Juhász Ágnesék vezetése alatt gyakran pályáztatás nélkül privatizáltak ingatlanokat, és olyan is előfordult, hogy nem a nyertes pályázó kapta végül a privatizált területet - reagált Juhász vádjaira Balázs Csaba. Az exigazgatónő ezt cáfolva elmondta: vezetése alatt egyetlen ingatlant adtak el, a mai Lidó szálloda helyén, s a pályázaton egy frissen bejegyzett kínai érdekeltségű cég, illetve a Rév-Nosztalgia Kft. vett részt, ők úgy döntöttek, inkább egy magyar cégnek adják az ingatlant.

Korábban: