Vágólapra másolva!
Több mint 100 munkatársának mondott fel a Magyar Televízió pénteken. A köztévének még idén meg kell tenni a tervezett leépítéseket, mivel jövőre már nem kap erre támogatást. Közben tovább húzódik a tévé 1996 óta késő Közszolgálati Műsorszolgáltató Szabályzatának elkészítése.
Vágólapra másolva!

Megkezdődött az újabb elbocsátási hullám a Magyar Televízióban. Tegnap több mint 100 belsős munkatársnak, köztük több vezetőnek mondtak fel. Megszűnik a munkaviszonya a köztévé humánigazgatójának, az értékesítési igazgatóság, valamint a közművelődési főszerkesztőség vezetőjének, az ifjúsági és gyermekosztály gyártási főnökének, és Bodzsár István tavasszal elbocsátott produkciós igazgató gyártási emberének, Marjai Andrásnak is. Új szóvivője is lesz ezentúl az intézménynek a Pesti Műsor egyik volt munkatársa személyében.

A köztévének még ebben az évben meg kell tennie a tervezett létszámleépítéseket, miután a Pénzügyminisztérium jövőre már nem különít el keretösszeget a közmédiumoknak a további elbocsátásokra. A létszámleépítésre 467 millió forintot különítettek el az idei költségvetésből, ugyanakkor az előző évi támogatásból 100 millió forintot kellett visszafizetnie a köztévének, miután - bár lehívta az összeget, végül - nem használta fel.

Medreczky Károly, a Magyar Televízió Rt. elnöke tegnap közös megegyezéssel szerződést bontott Juni Györggyel, a sportfőosztály főszerkesztőjével. Bár utódáról később döntenek, az MTI értesülése szerint a jelöltek között szerepel Gulyás László, aki három évtizede a Telesport munkatársa. Az új vezető kinevezéséig az eddigi helyettes, Nyári Zsolt irányítja a sportfőosztályt.

Miután az Országos Rádió és Televízió Testület újból felszólította a köztévét, hogy teljesítse a médiatörvényben előírt kötelezettségét és készítse el az 1996 óta késő Közszolgálati Műsorszolgáltató Szabályzatát, a kuratórium csütörtöki ülésén tárgyalt a szabályzat tervezetéhez érkezett módosító indítványokról. Nagy dilemmát okozott a kurátoroknak a gyermekműsorokat megelőző és követő reklámokról szóló döntés. Többen javasolták, hogy ilyenkor ne adjon reklámot az MTV, mert azok károsan befolyásolják a kiskorúak lelki, fizikai, szellemi fejlődését. A kuratórium tagjai végül kompromisszumos javaslatot fogadtak el, miután a köztévének növelnie kell reklámpiaci bevételeit. Ez lehetővé teszi bizonyos reklámok, például az egészséges életmódot népszerűsítő hirdetések sugárzását. A tervezetről a jövő hónapban újra tárgyalnak.