Orbán Győző bányájából fuvarosok szállítják az anyagot

Bár Orbán Győző bányacége papíron semmilyen kapcsolatban nem áll az autópálya-építéssel, a valóság egészen mást mutat. A Magyar Hírlap újságírójának ottjártakor a gánti Dolomit Kft.-ből három olyan cégnek is szállítottak dolomitot, amelyek viszont részt vesznek az állami nagyberuházásban.

A Dolomit Kft. tavalyi hitelesített mérlegéből kiderül, hogy 2000-ben nagy mennyiségű dolomitkészletet halmoztak föl Gánton, nyolcszorosát az előző évinek. Nem csoda, hiszen az ügyvezető Orbán Győző készült az autópálya-építésre. Utóbb azonban a miniszterelnök arra kérte édesapját, hogy ne vegyen részt a nagyszabású állami beruházásban.

Orbán Győző úgy vélte: ha igazi demokrácia lenne Magyarországon, társasága is lehetne az autópálya-építés beszállítója.

Így bizonyára az csak a véletlen műve lehet, hogy a szerző ottjártakor három, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium alvállalkozói listáján szereplő céghez is vitték az anyagot a teherautók Gántról. A Strabag budaörsi betonkeverő telepére érkeztek az Orbán Győző többségi tulajdonában lévő bányából dolomittal megrakott szállítóeszközök.

Az autópálya-építés fővállalkozója, a Vegyépszerből és a Betonútból álló konzorcium - mint az már korábban ismertté vált - 27 ezer tonna kikevert aszfalt gyártására kötött szerződést az Ausztria legnagyobb építőipari konszernje tulajdonában lévő Bau Holding Strabag érdekeltségével. Az üzlet értéke 270 millió forint.

A gánti bányából származó dolomittal találkoztunk másik két alvállalkozónál, az Alba Aszfalt és a Swietelsky közös székesfehérvári betonkeverő telepén is. Utóbbi helyen azonban azt mondták a Magyar Hírlapnak: nem Orbán Győző építési alapanyagát használják az autópályához.

Korábban:

Lett volna kedvezőbb ajánlat az autópálya-építésre